W pierwszym kwartale przyszłego roku ma być gotowa nowa siedziba Urząd Miasta w Świdniku
Cały czas trwają prace związane z adaptacją i termomodernizacją budynku po Gimnazjum nr 2 przy ul. Wyspiańskiego 27, gdzie po zakończeniu inwestycji przeprowadzą się urzędnicy.
– Wszystko przebiega zgodnie z harmonogramem – potwierdza Andrzej Radek, zastępca burmistrza Świdnika. – Termin wykonania robót nie jest zagrożony.
Umowa z wykonawcą dotyczy nie tylko przebudowy budynku po gimnazjum i nadbudowy dodatkowej kondygnacji. W ramach zlecenia zostanie zbudowany też garaż. W zakresie prac jest też wykonanie przyłączy – wodociągowego, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, energetycznego. Do tego zjazdy z dróg publicznych, parkingi i zieleń. Teren zostanie też oświetlony i ogrodzony.
– W dalszym ciągu są prowadzone prace konstrukcyjne. W tej chwili wykonywane są m.in. roboty przy konstrukcji nowego stropu, który umożliwi wybudowanie kolejnego piętra – opisuje Radek.
Ponieważ po przebudowie będzie to budynek 4 piętrowy, obiekt będzie przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych – zamontowana zostanie winda.
Na parterze będą się mieścić m.in. Biuro Obsługi Mieszkańców, Urząd Stanu Cywilnego, zaś w skrzydle będzie sala posiedzeń Rady Miasta. Natomiast pomieszczenia od 1 do 3 piętra będą zajęte przez poszczególne wydziały, zaś na ostatnim, nadbudowanym 4 piętrze, znajdą się głównie pokoje osób funkcyjnych. Gabinet burmistrza będzie mieć powierzchnię 41 mkw. Gabinety jego zastępców będą nieco mniejsze – 30 mkw. i blisko 27 mkw. Na ostatnim piętrze znajdą się też gabinety sekretarza i skarbnika.
Poza toaletami będzie też tam garderoba o powierzchni 8 mkw., sala konferencyjna (48,40 mkw.) oraz taras (15,61 mkw.).
Prace mają potrwać do końca lutego 2017 r. Koszt inwestycji to 11 mln zł. Nie wchodzi w to wyposażenie, którego część urząd będzie musiał dokupić.