Znak firmowy, wystrój lotniska, a nawet ubrania pracowników – nad tym wszystkim pracuje już kilkadziesiąt firm reklamowych, które przystąpiły do przetargu na stworzenie systemu identyfikacji wizualnej Portu Lotniczego Lublin.
Oceną projektów 10 wybranych firm zajmie się zarząd PLL oraz ekspert z Zakładu Public Relations Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.
– To jego głos będzie decydujący – mówi Jankowski. – Chcieliśmy, by niezależnej oceny dokonał fachowiec spoza naszego województwa. Jego spojrzenie będzie świeże i obiektywne. Poza tym skonsultujemy się z brytyjską firmą ASM, która przygotowywała dla nas wstępne studium wykonalności.
Do konkursu zgłosiły się firmy z całej Polski, także lubelskie. Do końca wakacji mają przedstawić swoje propozycje graficzne. Zwycięzca otrzyma od spółki zlecenie na opracowanie systemu identyfikacji wizualnej Portu.
Ma on zawierać takie m.in. elementy, jak: logo firmy, kolory firmowe, symbole dekoracyjne, stronę internetową, wystrój i oznakowanie firmy, reklamę zewnętrza, identyfikatory i ubiór pracowników. Wszystko ma być gotowe do końca roku. Koszt: od kilku do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych.
– Wszystko zależy od ofert jakie otrzymamy – mówi Jankowski.
W tej chwili w rękach PLL jest już prawie 100 proc. prywatnych gruntów potrzebnych pod budowę lotniska. Spółka czeka na wydanie decyzji środowiskowej. Po jej uzyskaniu Port Lotniczy Lublin ma otwartą drogę do uzyskania pozwolenia na budowę. Władze spółki planują, że otrzymają je w październiku. I jeszcze w tym roku ruszy budowa lotniska, które ma być gotowe w 2012 roku. (mag)