Sklepy w galeriach handlowych będą mogły otworzyć się dopiero w sobotę, ale Black Friday zmienił się w Black Week i już trwa. W tym roku, ze względu na epidemię koronawirusa wyprzedaże przeniosły się do internetu.
Z Black Friday, czyli przypadające na 27 listopada święto promocji, skorzystać ma aż 3 na 4 Polaków – wynika z raportu przygotowanego przez Alerabat.com. Jak przewidują jego analitycy, podobnie jak w ubiegłym roku, najbardziej atrakcyjne okażą się zniżki na odzież, obuwie i bieliznę. Sporym zainteresowaniem cieszyć będzie się także przeceniony sprzęt AGD oraz RTV.
– Według naszych danych największe i najszybciej rosnące w czasie pandemii branże w e-commerce to elektronika użytkowa, dom i wnętrze, sport, gaming, spożywka oraz sklepy specjalistyczne. Przełoży się to zapewne na popularność tych kategorii podczas Black Friday, może z wyjątkiem branży spożywczej, która ma inną specyfikę dokonywania zakupów – mówi Wojciech Kwiatkowski, Head of Client Development w Tradedoubler.
Z kolei platforma Homebook.pl. szacuje, że zakupów podczas Black Friday dokona 62% konsumentów. Najwięcej z nich (34 proc.) wyda więcej niż tysiąc złotych. 1/4 respondetów planuje przeznaczyć od 500 do 1000 zł, a 11 proc. – od 300 do 500 zł. Nieco mniejszy odsetek badanych (8 proc. osób) chciałaby wydać kwotę w czasie Black Week od 100 do 300 zł. Jedynie 3 proc. ankietowanych zadeklarowało wydatki na poziomie niższym niż 100 zł.
– Niezmienne od kilku sezonów pozostają kategorie produktów, którymi najbardziej zainteresowani są konsumenci. Na szczycie zakupowych preferencji znalazły się meble oraz dekoracje i akcesoria, w dalszej kolejności – sprzęty AGD/RTV. Mniejszą popularnością cieszą się obecnie materiały budowlane i wykończeniowe – konsumenci wolą poczekać z zaawansowanymi pracami remontowymi do wiosny – czytamy w raporcie.
Gdzie znajdziemy oferty Black Week?
– Na Allegro trwa Black Week, czyli 8-dniowy festiwal zakupowy, który skończy w Cyber Monday, 30 listopada. Dostępne będą setki tysięcy ofert w specjalnych cenach. Nowe okazje będą pojawiać się każdego dnia. Black Week na Allegro obejmie produkty z najpopularniejszych kategorii na platformie, takich jak elektronika, gry, sprzęt AGD/RTV, moda, zabawki i wiele innych. Rabaty będą sięgać nawet 70 proc. Dodatkowo, klienci z Allegro Smart! mogą korzystać z darmowych dostaw do ponad 25 000 punktów odbioru i bezpłatnej dostawy do domu kurierem. Allegro Smart! gwarantuje również darmowe zwroty. Poza tym, od 2 listopada klienci posiadający pakiet mogą otrzymać swoje zamówienie nawet w sobotę, a od 23 listopada do 15 grudnia wybrani kurierzy będą mogli odbierać paczki od sprzedawców również w soboty i niedziele.
– Do 29 listopada w ramach Black Week na klientów Empik.com czekają atrakcyjne oferty, m.in. promocja „ 3 za 2” na książki, rabaty na perfumy i elektronikę, o 25 proc. niższe ceny planszówek i o 50 zł tańsze zabawki firmy Mattel przy zakupach za min. 169 zł. Akcja obowiązuje zarówno na Empik.com,
– Do niedzieli 29 listopada włącznie klienci Biedronki w ramach Black Week korzystający z oferty zakupów online przez aplikację Glovo zyskają możliwość otrzymania darmowej dostawy. Każde e-zakupy warte powyżej 99 zł kurier przywiezie im, nie pobierając żadnej opłaty. Oferta obowiązuje w 27 miastach, gdzie Biedronka współpracuje z Gloso, w tym m.in. w Lublinie.