Amerykańska spółka Amazon ogłosiła, że uruchomi polski serwis pod adresem Amazon.pl. Przedsiębiorcy, którzy planują sprzedawać towary na tej platformie, mogą już rejestrować swoje konta.
- Serwis zapewni polskim klientom nowy wymiar zakupów, a lokalnym biznesom umożliwi dotarcie do większej liczby odbiorców zarówno w Polsce, jak i na świecie - podała spółka w komunikacie prasowym.
Przygotowania do uruchomienia polskiej wersji serwisu trwają. Działa już witryna sell.amazon.pl, na której sprzedawcy mogą rejestrować swoje konta.
- Ponad 50 proc. towarów sprzedawanych na Amazon pochodzi od zewnętrznych partnerów. Zbliżająca się premiera Amazon.pl zapewni więc polskim przedsiębiorcom możliwość dotarcia do ponad 300 milionów klientów Amazon na całym świecie, w ponad 200 krajach i terytoriach. Obecnie za pośrednictwem Amazon sprzedaje globalnie 1,7 miliona małych i średnich firm, z czego ponad 200 000 przedsiębiorców przekroczyło 100 000 dolarów wartości sprzedaży w 2019 roku. Amazon inwestuje rocznie miliardy dolarów w infrastrukturę, narzędzia i usługi, które umożliwiają małym i średnim firmom skuteczną sprzedaż swoich produktów online - czytamy w komunikacie.
Amazon jest w Polsce od 2014 roku. Od tamtej pory stworzył ponad 18 tys. miejsc pracy w dziewięciu centrach logistycznych: w Sadach (pod Poznaniem), Sosnowcu, Kołbaskowie (koło Szczecina), dwóch obiektach w Bielanach Wrocławskich, Pawlikowicach (koło Łodzi), Łodzi, Okmianach (koło Bolesławca) i Gliwicach oraz w biurze Amazon Web Services i w Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku. W tym roku powstanie kolejne centrum logistyczne - w Świebodzinie.