Widać już nowy peron i przejście podziemne na stacji kolejowej w Białej Podlaskiej. Prace idą do przodu również przy wiadukcie kolejowym.
– Na stacji budowany jest nowy peron wyspowy oraz przejście podziemne. Na peronie ułożono antypoślizgową nawierzchnię z pasami prowadzącymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Ustawiono konstrukcję wiaty, montowane jest oświetlenie i ławki. Gotowe są też tory przylegające do peronu – zaznacza Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
Z kolei przy ulicy Lubelskiej widać już betonową konstrukcję nowego wiaduktu kolejowego. W tym miesiącu mają rozpocząć się próby obciążeniowe. – Obecnie trwa budowa wyjazdu w stronę ulicy Kołychawa, co wiąże się z koniecznością przebudowy tej drogi od skrzyżowania z ul. Witoroską do skrzyżowania z ul. Daleką– dodaje Jakubowski. Pod wiaduktem kolejowym powstanie jezdnia z dwoma pasami ruchu. Wiadukt to konstrukcja o wymiarach : ponad 9 metrów szerokości, 4,5 metrów wysokości i 156 metrów długości. – Nowy obiekt usprawni komunikację w mieście i podniesie poziom bezpieczeństwa na linii kolejowej– przekonuje przedstawiciel PKP PLK.
Za kilka dni bialska firma PRD rozpocznie budowę dojazdów do tunelu. Kierowcy będą musieli korzystać z przejazdu na ulicy Łomaskiej.
Po modernizacji, linia kolejowa na odcinku Biała Podlaska – Terespol będzie dostosowana do prędkości 160 km/h. – Od ponad pół roku podróżni korzystają z nowych peronów w Małaszewiczach. Lepszą obsługę umożliwia także przebudowywana stacja w Terespolu – podkreśla Jakubowski.
W tym roku mieszkańcy Białej Podlaskiej skorzystają z reaktywowanego przystanku Biała Podlaska Rozrządowa. – Gotowe są tam konstrukcje peronów, na których ułożono płyty peronowe – precyzuje PKP PLK.
Przypomnijmy że głównym wykonawcą prac jest firma Trakcja PRKiI. Inwestycja rozpoczęła się w kwietniu 2018 roku. Wszystko za pół miliarda złotych.