- Wybierajmy mleko i nabiał z radzyńskiego Spomleku czy OSM Krasnystaw, chleb z lokalnej piekarni, a nie z portugalskiej Biedronki - tak w piątek do konsumenckiego patriotyzmu zachęcała bialczan Młodzież Wszechpolska.
Wszystko po to, by wspierać rodzimą gospodarkę. - Polski producent odprowadza podatki w Polsce, a to jest w interesie całego społeczeństwa. A sieciowe sklepy wielkopowierzchniowe przeważnie nie są zarejestrowane w Polsce - dodaje Maksymowicz.
Taką kampanię społeczną Młodzież Wszechpolska organizuje w wielu miastach Polski.
Promowanie konsumenckiego patriotyzmu Młodzież Wszechpolska planuje również przed weekendem majowym. - Naszą kampanię zamierzamy rozszerzyć, ale o tym wkrótce - zapowiada Bartłomiej Maksymowicz.
- Popieram akcję. Sama wolę kupować np. owoce i warzywa na lokalnych rynkach, niż w wielkich sklepach. Wiem, że są zdrowsze i nie mają nawozów sztucznych - przyznaje pani Marta z Białej Podlaskiej.