

Czy reklamy są potrzebne w mieście? Może psują estetykę? Gdzieś jest ich zbyt dużo, gdzie powinny zostać uporządkowane? Takich podpowiedzi oczekują od mieszkańców urzędnicy z ratusza, którzy szykują się do przygotowania tzw. uchwały krajobrazowej.

– Rozpoczęliśmy konsultacje z mieszkańcami. Potrwają do końca września. Zachęcamy wszystkich do wzięcia udziału w internetowej ankiecie – mówi Marcin Dmowski, zastępca burmistrza Świdnika. – Chcemy dowiedzieć się m.in. czy reklamy umieszczone w mieście przeszkadzają, czy nie. Jeśli przeszkadzają, to gdzie najbardziej? Po zakończeniu konsultacji z mieszkańcami będziemy mieć wstępny zarys tego czego oczekują mieszkańcy. I dowiemy się w jakim stopniu ich opinie są zbieżne z naszymi pomysłami.
Świdnicki Ratusz zapowiada też spotkanie z przedsiębiorcami. – Ponieważ te osoby są najbardziej zainteresowane umieszczaniem reklam w miejskiej przestrzeni – dodaje Dmowski.
Po zakończeniu konsultacji społecznych wszystkie opinie zostaną przeanalizowane przez ekspertów, którzy następnie opracują i przedstawią konkretne rozwiązania.
– Temat związany z uporządkowaniem reklam i szyldów będzie dotyczyć przede wszystkim centrum miasta i głównych ulic. Nie będziemy wkraczać na osiedla. Nie będziemy też ustalać np. koloru płotów – uprzedza zastępca burmistrza miasta.
Projekt tzw. uchwały krajobrazowej powinien być gotowy jeszcze w tym roku.
