Powiat bialski stał się gigantycznym terenem inwestycyjnym.
Olbrzymie nakłady trafiają na modernizację linii kolejowej E 20, która należy do części II Paneuropejskiego Korytarza Transportowego Zachód - Wschód łączącego Berlin z Moskwą. Tylko na odcinku Międzyrzec Podlaski-Biała Podlaska wartość kontraktu wynosi prawie 50 mln euro, a z Białej Podlaskiej do Terespola aż 86 mln euro.
Podobnie imponującym przedsięwzięciem jest przebudowa "dwójki”. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na 86-kilometrowy fragment K-2 w pow. bialskim (oprócz obwodnicy Białej Podlaskiej) zawarła kontrakty na ponad 40 mln euro. Eugeniusz Izdebki, prezes Bialskopodlaskiej Izby Gospodarczej, potwierdza, że wiele bialskich firm znalazło zatrudnienie przy inwestycji.
- Przedsiębiorcy dostrzegali szansę na budowach szlaków kolejowych i drogowych. W grę wchodziła nie tylko krajowa "dwójka”, ale też obwodnica Międzyrzeca Podlaskiego. Poprawa nawierzchni jezdni zachęca też przewoźników drogowych do inwestowania w firmy transportowe - podkreśla Sławomir Kostjan, przedsiębiorca i dyrektor Ogólnopolskiego Stowarzyszenia na rzecz Obrony Przewoźników.
To jednak nie wszystkie ubiegłoroczne inwestycje w powiecie. - W Sławatyczach oddano zmodernizowane obiekty Straży Granicznej. Na drogowym przejściu granicznym w Kukurykach wybudowano m.in. budynek laboratoryjno-magazynowy - wylicza Tadeusz Łazowski, starosta bialski. - Najważniejszym projektem było zaś połączenie drogi wojewódzkiej z celną poprzez przebudowę dróg powiatowych Lebiedziew, Kobylany i Koroszczyn.
W 2007 roku liczba firm na terenie powiatu bialskiego wzrosła o 171. Rozpoczęły działalność m.in. firma "Darocha” z Pawłowa Toruńskiego i spółka "Adampol”, która uruchomiła terminal z nowoczesnym centrum logistycznym dla samochodów na terenie Wolnego Obszaru Celnego w Małaszewiczach. Imponującą stację diagnostyczną pojazdów przekazał do użytku Jarosław Jakoniuk w Grabanowie, współwłaściciel firmy transportowej "Jakontrans”.