Ponad 50 osób podpisało się pod pismem w sprawie wznowienia pracy oddziału Banku Pekao przy ul. Kochanowskiego w Kraśniku. Zamknięcie placówki jest uciążliwe zwłaszcza dla seniorów. – Obecnie nie jesteśmy w stanie podać szczegółowych informacji w zakresie dalszego funkcjonowania tego oddziału – odpowiadają przedstawiciele banku i zachęcają do korzystania ze „zdalnych kanałów”
– Jeśli ktoś podjął już decyzję, że ten oddział banku nie będzie dalej działać, to zrobił to kompletnie bezmyślnie. To nie jest dobra decyzja – mówi jedna z kobiet, która uważa, że II Oddział Banku Pekao przy ul. Kochanowskiego 1 w Kraśniku powinien zostać otwarty.
– W Koszarach ten oddział jest niezbędny, zwłaszcza dla starszych osób, które nie korzystają z kart bankomatowych – zaznacza kolejna mieszkanka Kraśnika.
– Informacja o tym, że oddział będzie zamknięty pojawiła się w Wielki Piątek i już dzień po świętach placówka była nieczynna – zaznacza nasza rozmówczyni. – Tłumaczyli, że to przez epidemię koronawirusa. Teraz, według nieoficjalnych informacji, oddział prawdopodobnie do pracy już nie wróci.
Nie zgadza się na to część mieszkańców tej części miasta. Przygotowali pismo do banku, w którym „żądają natychmiastowego wznowienia pracy przez ten oddział”. Skargę podpisało 55 osób. Sygnatariusze zwracają uwagę na utrudnienia, które powoduje zamknięcie placówki przy ul. Kochanowskiego 1. „Oddziały, do których jesteśmy odsyłani, są w znacznej odległości od II oddziału, jeden o ok. 3 km pod górę, drugi ok. 12 km. W dobie dużych utrudnień w przemieszczeniu się stanowi to dla nas problem.” – zwracają uwagę mieszkańcy.
„Oddział II w Kraśniku rzeczywiście jest obecnie zamknięty” – czytamy w odpowiedzi, którą otrzymaliśmy z Biura Komunikacji Korporacyjnej Banku Pekao S.A. „Zmiany w sieci placówek Banku Pekao uwzględniają obecne uwarunkowania rynkowe i poprzedzone są zawsze analizą biznesową. Obecnie nie jesteśmy w stanie podać szczegółowych informacji w zakresie dalszego funkcjonowania tego oddziału, ale o ewentualnej decyzji na pewno poinformujemy klientów z odpowiednim wyprzedzeniem.”
Pracownicy Biura zapewniają, że „optymalizują siatkę placówek tak, by zapewnić klientom jak najłatwiejszy dostęp do oddziałów”.
„Wszystkim klientom polecamy, póki co, korzystanie z usług pozostałych placówek w Kraśniku, ale przede wszystkim z kanałów zdalnych. Aktywnie zachęcamy do używania bankowości elektronicznej Pekao24 oraz aplikacji mobilnej PeoPay” – czytamy w odpowiedzi banku na nasze pytania.
Pracownicy banku namawiają też „młodszych - dzieci, wnuków, sąsiadów - by służyli pomocą w korzystaniu z bankowości elektronicznej przez seniorów.”