Chełmski Park Wodny jest już gotowy. Inwestor ma w garści decyzję nadzoru budowlanego o przekazaniu obiektu do użytku.
– Ta decyzja uprawomocni się już w przyszłym tygodniu – mówi Zbigniew Mazurek, prezes pełniącej rolę inwestora spółki Chełmski Park Wodny i Targowiska Miejskie. – Na terenie obiektu trwają jeszcze ostatnie prace porządkowe. Na miejsce są dostarczane i instalowane ostatnie elementy wyposażenia. Wokół aquaparku sadzone są też drzewa.
Mazurek przyznaje, że spółka nie ma dużych pieniędzy na promocję kąpieliska. Niemniej przygotowuje szereg przedsięwzięć, które mają temu służyć. Między innymi chce nakręcić kilka spotów z udziałem chełmian. Filmy będą pokazywane w miejscowych kinach przed filmowymi projekcjami oraz w szkołach. Zostaną też zamieszczone na portalach społecznościowych.
– To mają być kilkudziesięciosekundowe spoty – tłumaczy Mazurek. – Razem wzięte zilustrują wszystkie możliwości naszego aquaparku. Mają też stanowić dowód na to, że obiekt jest otwarty zarówno dla matek z małymi dziećmi, jaki i usportowionej młodzieży, całych rodzin, seniorów czy osób niepełnosprawnych. Baseny są wyposażone w odpowiednie urządzenia, które z powodzeniem pozwolą ludziom z dysfunkcjami w pełni i bezpiecznie z nich korzystać.
Aktorami w spotach mają być mieszkańcy Chełma i okolic. Zainteresowanych nie brakuje. Casting potrwa do 17 października, aby pod koniec przyszłego tygodnia można było rozpocząć zdjęcia.
Swój filmik mają nakręcić także architekci, którzy opracowali projekt chełmskiego aquaparku. Dzięki sprzętowi w wymyślnej i wysoce zaawansowanej technologii ma powstać obraz, który następnie będzie mógł być wykorzystywany w szkołach podczas lekcji informatyki.
Kampania promocyjna chełmskiego aquaparku ruszy przed jego listopadowym otwarciem. Dokładna data nie jest jeszcze znana. – Poza spotami we wszystkich okolicznych miastach pojawią się efektowne bilbordy – mówi prezes Mazurek. – Wyślemy tam też dziewczyny, które będą rozdawały przechodniom foldery prezentujące nasz aquapark. Takie foldery za pośrednictwem urzędów gmin mają także trafić do szkół w regionie.
W związku z zainteresowaniem Chełmskim Parkiem Wodnym na Ukrainie przy trasie z Dorohuska do Chełma już stanął odpowiedni bilbord w języku ukraińskim. Mazurek wraz ze współpracownikami zastanawia się także nad innymi formami zachęcenia naszych sąsiadów zza Buga do odwiedzania aquaparku.