– Od poniedziałku 16 marca do 25 marca wszelkie wnioski podlegające załatwieniu w Urzędzie Miasta Chełm należy składać za pośrednictwem wystawionych urn. Jednocześnie zwracamy się do mieszkańców z prośbą, aby w tym czasie ograniczyli wizyty w Urzędzie Miasta i podległych mu jednostkach do niezbędnego minimum – zaapelowała na radiowej antenie wiceprezydent Chełma Dorota Cieślik.
– Te środki ostrożności zostają wprowadzone w trosce o zdrowie zarówno mieszkańców miasta Chełm, jak i pracowników urzędu z powodu zagrożenia epidemią koronawirusa.
W praktyce, już od poniedziałku nie będzie można zostawić korespondencji w biurze podawczym Urzędu Miasta, a tym bardziej zanieść do odpowiedniego departamentu. Zgodnie z zaleceniami urzędników, dokumenty, w zamkniętych i opisanych kopertach z podaną nazwą departamentu/wydziału należy wrzucić do urny. Najlepiej dopisać imię nazwisko i podać numer telefonu komórkowego, dla szybkiej i sprawnej komunikacji.
Urny na dokumentację będą stały w siedzibie Urzędu Miasta Chełm przy ul. Lubelskiej 65, przy ul. Mickiewicza 32 A gdzie mieści się Wydział Gospodarki Odpadami Komunalnymi i w budynku przy ul. Obłońskiej 20, gdzie urzęduje Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia, Wydział Zarządzania Kryzysowego i Straż Miejska. Ale uwaga! - tylko w uzasadnionych lub szczególnych przypadkach dokumenty zostaną przyjęte przez biuro podawcze przy ul. Lubelskiej 65.
Warto pamiętać, że wnioski i dokumenty można pobrac zdalnie, ze strony internetowej urzędu miasta, są w zakładce e-urząd. Druki będą też wyłożone przy urnach na korespondencję. Wypełnione dokumenty można także wysłać pocztą.
W Urzędzie Stanu Cywulnego, gdzie załatwienie wielu spraw wymaga osobistego stawiennictwa, zaaranżowana zostanie specjalna strefa do obsługi interesantów, jednak przyjmowani będą petenci wyłącznie w sprawach najpilniejszych – rejestracji zgonu, zgłoszenia urodzenia, zawarcia małżeństwa.
Urząd Miasta informuje, że wszelkie informacje, czy też pomoc w uzupełnieniu dokumentów udzialena będzie przez urzędników telefonicznie lub pocztą elektroniczną. Wykaz wszystkich telefonów jest dostępny na stronie internetowej chelm.pl. O podjętych decyzjach mieszkańcy będą informowani telefonicznie, a jej przekazanie nastąpi za pośrednictwem poczty z zastrzeżeniem szczególnych przypadków.
Najwięcej intresantów przyjmuje wydział komunikacji, zgodnie z kryzysową organizacją urzdu - złożenie wniosku, wraz z załącznikami w sprawie rejestracji pojazdu (także czasowej), wyrejestrowanie auta, zgłoszenie sprzedaży pojazdu, czasowego wycofania auta z ruchu, wprowadzenia zmian do dowodu rejestracyjnego oraz wydania wtórnika takiego dokumentu, a także o wydanie prawa jazdy i w zakresie transportu drogowego, jest możliwe również drogą pocztową.
Do czasu obowiązywania zarządzenia Prezydent Miasta Chełma nie będzie naliczał kar osobom, które nie dopełnią obowiązku zarejestrowania pojazdu w ciągu 30 dni albo obowiązku zawiadomienia urzędu o sprzedaży lub zakupie pojazdu. Na ulgę mogą liczyć tylko ci, którym 30-dniowy termin na załatwienie tych formalności upłynął nie wcześniej niż 13 marca.