W dniach 10-16 maja w Centrum Kultury Filmowej Stylowy w Zamościu odbędzie się replika festiwalu Wiosna filmów. W programie najlepsze i najciekawsze filmy, wielokrotnie nagradzane na najważniejszych festiwalach filmowych świata.
W ramach repliki w Zamościu zobaczymy m.in. Zdobywcę Złotego Niedźwiedzia dla najlepszego filmu ("Synonimy"), zwycięzcę MFF w Karlowych Warach i w Mińsku ("Nie obchodzi mnie, czy przejdziemy do historii jako barbarzyńcy") czy "Traffikant" nominowany w czterech kategoriach do Austriackich Nagród Filmowych 2019.
Wszystkie projekcje odbywać się będą o godz. 19. Bilet na jeden film: 12 zł (norm.), 10 zł (ulg.), 9 zł (przy zakupie biletów na więcej niż 3 filmy – dostępne w kasie kina), karnet na wszystkie filmy: 63 zł. Bilety są dostępne wyłącznie w sprzedaży w kasach kina lub online, nie podlegają rezerwacji.
PROGRAM:
10 maja - Synonimy
Młody Izraelczyk, Yoav, przyjeżdża do Paryża. Po traumatycznych przejściach związanych ze służbą wojskową ma nadzieję zacząć nowe życie. Pragnie odciąć się od swojego kraju i trudnej przeszłości, nawet na poziomie językowym. Niestety, zna jedynie podstawy francuskiego, więc żeby ułatwić sobie komunikację oraz naukę, zaczyna wyszukiwanie synonimów do słów z języka hebrajskiego.
11 maja - Pamiątki Claire Darling
Historia zaczerpnięta z kart bestsellerowej powieści Lyndy Rutledge rozpoczyna się pierwszego dnia lata i zarazem ostatniego dnia życia Claire Darling (w tej roli Catherine Deneuve). A przynajmniej tak się ekscentrycznej matronie wydaje... Claire wystawia więc cały swój dobytek na trawniku przed domem i zaczyna wielką wyprzedaż, a każdy obiekt odzwierciedla jej tragiczne i ekstrawaganckie życie.
12 maja - Nie obchodzi mnie, czy przejdziemy do historii jako barbarzyńcy
Tytuł nawiązuje do słów marszałka Iona Antonescu, który swoją przemową w 1941 roku rozpoczął czystki etniczne na froncie wschodnim. Główna bohaterka, Mariana, to młoda reżyserka teatralna, która w swoim nowym projekcie stara się zrekonstruować zdobycie Odessy przez rumuńską armię. Okazuje się jednak, że jej ciekawość i pragnienie przepracowania dawnych wydarzeń nie będą mile widziane – i to nie tylko przez władzę, lecz nawet przez środowisko artystyczne.
13 maja - Tajemnica Henriego Picka
Intryga filmu skupiona jest wokół maszynopisu, który przypadkiem zostaje odnaleziony w bibliotece na prowincji. Jako jego autor podpisany jest, nieżyjący już, Henri Pick, prosty człowiek kojarzony przez rodzinę i znajomych raczej z prowadzeniem pizzerii w małym miasteczku na wybrzeżu Bretanii, niż z literacką twórczością. Wydana książka okazuje się prawdziwym bestsellerem, co wzbudza podejrzenia u szanowanego krytyka Jeana-Michaela Rouche’a. Mężczyzna publicznie podważa autorstwo powieści, przez co traci żonę i pracę. Rozpoczyna więc prywatne śledztwo, by rozwiązać tajemnicę enigmatycznego Henriego Picka.
14 maja - Petra
Tytułowa bohaterka, Petra, nigdy nie poznała swego ojca, a jego tożsamość była przed nią ukrywana. Dopiero po śmierci matki dziewczyna postanawia uzupełnić tę lukę w swojej historii i wyrusza na poszukiwania. Gdy trafia do pracowni sławnego artysty, musi zmierzyć się nie tylko z potencjalną prawdą, lecz także ze skomplikowanymi relacjami rodzinnymi, które zastaje w jego domu. Im dłużej tam przebywa, tym bardziej sytuacja zaczyna przypominać typową grecką tragedię…
15 maja - Traffikant
Wiedeń, rok 1937. 17-letni Franz przyucza się do pracy w trafice - małym sklepie oferującym gazety, czasopisma i wyroby tytoniowe. Dowiaduje się tutaj sporo nie tylko o swoim fachu, lecz także o życiu i miłości. W razie wątpliwości o rady pyta eksperta, który jest stałym klientem sklepu, 82-letniego Zygmunta Freuda. Ostatecznie jednak okazuje się, że kobiety są dla poważanego Freuda taką samą zagadką, jak dla młodego Franza. Jednocześnie ważą się losy właściciela trafiki – wśród jego klientów są Żydzi, co w Austrii budzącego się nazizmu nie jest bezpiecznym posunięciem...
16 maja - Yuli
Ekranizacja bestsellerowej autobiografii Carlosa Acosty, słynnego kubańskiego baletmistrza, z samym artystą w roli głównej. Jako dziecko Yuli (przydomek tancerza nadany mu przez ojca) nie wykazuje szczególnego zainteresowania ani edukacją, ani tańcem. Dyscyplina to coś od czego ucieka na rzecz emocjonujących przygód rozgrywających się na ulicach Hawany. Ojciec chłopca nie daje jednak za wygraną. Jest przekonany, że jego syn ma ogromny talent, więc zmusza go do udziału w zajęciach tanecznych. Powoli ta przykra powinność zamienia się w największą pasję Yulego i otwiera przez nim drzwi do najlepszych zespołów baletowych świata.