Globalne ocieplenie i epoka lodowcowa w jednym. W dodatku Civilization VI: Gathering Storm zmierzymy się nie tylko z innymi cywilizacjami, ale przede wszystkim z klimatem.
Wydana w październiku 2016 roku gra Civilization VI wciąż cieszy się zainteresowaniem graczy. Tylko dziś - wedle statystyk Steam - grało w nią 21 816 graczy, co dało jej 16 miejsce na liście najpopularniejszych dziś gier na Steamie. Inna sprawa, że 15 miejsce zajmuje... Civilization V z 28 190 graczami.
Teraz twórcy gry ze studia Firaxis Games zapowiedzieli drugi duży (po Rise and fall) dodatek: Gathering Storm. Czego możemy się spodziewać?
Przede wszystkim tego, czego jeszcze w serii nie było, czyli wpływu sił natury na nasze cywilizacje. I nie chodzi tu oto, że miasto ulokowane u podnóża górskiego pasma będzie miało niewielki bonus do produkcji, a w mieście położonym nad rzeką będziemy mogli wybudować młyn.
Tym razem chodzi o znacznie poważniejsze sprawy.
Owszem, wciąż będzie się opłacało budować miasta na równinach zalewowych, ale będzie się to wiązało z ryzykiem powodzi. Od czasu do czasu rzeki będą występowały z koryt niszcząc struktury wzniesione na okolicznych terenach.
Skutki powodzi będzie można ograniczyć budując nową dzielnicę z zaporą.
W grze będą też wulkany: lawa będzie niszczyć nasze zabudowania, jednak powstająca w wyniku tego żyzna, wulkaniczna gleba zapewni długotrwałe korzyści.
Kolejna nowość to zjawiska atmosferyczne. Będą susze i cztery różne rodzaje burz. Huragany mogą zatopić statki, burze piaskowe mogą pogrzebać miasta, a śnieżyce będą miały wpływ na rozlokowane czy przemierzające dany teren wojska. Wszystkie rodzaje burz będa powodować zniszczenia, ale burze piaskowe i huragany dodatkowo użyźnią dotknięte nimi pola.
Za tymi nowościami idzie możliwość budowy dzielnicy z kanałem i tuneli górskich.
W dalszej części rozgrywki pojawią się problemy z globalnym ociepleniem. Korzystanie z węgla, uranu i ropy naftowej będzie miało niekorzystny wpływ na poziom dwutlenku węgla w atmosferze, a przez to również na temperaturę. A to zwiększy ryzyko wystąpienia powodzi i burz.
Poza "klimatycznymi" nowościami, w Civilization V: Gathering Storm wróci opcja zwycięstwa dyplomatycznego. Będzie też Kongres Światowy, gdzie będziemy mogli próbować przekonać inne nacje do swoich racji.
Dodatek to także szereg pomniejszych nowości, jak nowe idee i technologie do odkrycia, nowe jednostki, nowe budynki i cuda, dwa nowe scenariusze i wreszcie dziewięcioro nowych przywódców oraz osiem nowych cywilizacji; a każda z unikalnymi premiami i mechanizmami rozgrywki.