Jak wygląda postęp robót na S17 od końca obwodnicy Garwolina do granicy z woj. lubelskim? GDDKiA podaje najnowsze informacje o inwestycji.
– To nieco ponad 25 km trasy, którą w połowie przyszłego roku pokonamy samochodem osobowym w niecałe 13 minut – informuje Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Oprócz trasy głównej zbudowano blisko 55 km dróg niższej kategorii (zbiorczych, lokalnych i dojazdowych) służących lokalnej społeczności. Wzdłuż trasy głównej do ustawienia jest blisko 100 km barier energochłonnych, a zamontowano już ok. 40 proc. z nich. Wymalowano także część oznakowania poziomego. Trwają jeszcze prace przy rozkładaniu nawierzchni betonowej na przejazdach awaryjnych i łączniach węzłów.
W trakcie budowy dwóch odcinków realizacyjnych, od końca obwodnicy Garwolina do Gończyc (12,3 km) i od Gończyc do granicy z woj. lubelskim (13 km) zbudowano 34 obiekty inżynierskie (w tym sześć podwójnych w ciągu trasy głównej, na dwóch trwają jeszcze prace związane z betonowaniem płyty ustroju nośnego) oraz 78 przepustów. Powstały także dwa miejsca obsługi podróżnych. Kończone są prace przy budowie obwodu utrzymania drogi.
Do wykonania jest jeszcze ostatni przepust, który będzie zlokalizowany pod obecną drogą krajową nr 17 za Trojanowem w kierunku Warszawy. Wykonawca rozpocznie przy nim prace po przełożeniu ruchu na fragment nowej trasy (na przełomie roku po uzyskaniu pozwoleń na użytkowanie). Jadąc od strony Lublina na budowanym rondzie zjedziemy na węzeł Trojanów i dalej pojedziemy nitką trasy głównej.
Kolejna zmiana w organizacji ruchu będzie miała miejsce na zjeździe z obwodnicy Garwolina w kierunku Lublina. Tu kierowcy będą korzystać z ok. 2,5 km odcinka jezdni prowadzącej do Warszawy a przełożenie ruchu umożliwi dokończenie łącznic węzła Górzno.
Koszt budowy tych dwóch odcinków S17 to ponad 602 mln zł. Inwestycja jest w części współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.