Ruszył nabór pomysłów na wydarzenia tegorocznego „Sezonu Lublin”, czyli symbolicznego rozpoczęcia sezonu turystycznego. Czy tym razem uda się zorganizować wycieczki i spotkania inne niż wirtualne?
Zazwyczaj „Sezon Lublin” oznaczał ponad tydzień bezpłatnych atrakcji, w tym warsztatów dla najmłodszych, spacerów z przewodnikami, wycieczek pieszych i rowerowych, spływów kajakowych, zwiedzania zabytków i muzeów. Zwykle atrakcje czekały na chętnych na przełomie maja i kwietnia. Wejściówki rozchodziły się bardzo szybko.
Tym razem będzie inaczej. Program ma się zmieścić w jednym weekendzie (21-23 maja, ale data może się zmienić). Nikt nie daje pewności, że uda się zorganizować prawdziwe spacery i wycieczki, czy tylko internetowe, jak w zeszłym rok. Pewności nie ma, ale jest nadzieja, którą żyją organizatorzy „Sezonu Lublin”, mówiąc o „przełomie czasów pandemii i perspektywy powrotu do normalności”.
– Mamy nadzieję, że program szczepień i okres wiosenno-letni przyniesie unormowanie obostrzeń i będziemy mogli korzystać ze słońca i dobrodziejstw wspólnego przebywania w otwartych przestrzeniach – przekonują organizatorzy, którzy do 30 kwietnia będą przyjmować pomysły na tegoroczne wydarzenia.
To akurat się nie zmienia: program będzie składany z propozycji od tych, którzy chcą pokazać coś ciekawego.
– Ofertę zgłosić może każdy, zarówno osoby fizyczne i prowadzące działalność oraz organizacje czy firmy, które w ofercie mają działania turystyczne, kulturalne, sportowe i inne związane ze spędzaniem wolnego czasu w Lublinie – wylicza Izolda Boguta z biura prasowego Ratusza. – Najciekawsze propozycje znajdą się w programie. Oceniana będzie atrakcyjność oferty, jej dostępność i spójność z tematem przewodnim.
Tegorocznym tematem przewodnim jest „przyszłość miasta”, ale inspirowana przeszłością. – Szczególnie z obszaru technologii i rozwoju gospodarczego – tłumaczą organizatorzy „Sezonu Lublin”, którzy odwołują się do kilku rocznic: 175 lat temu powstał w Lublinie browar, 100 lat temu wyprodukowano w Lublinie pierwszy samolot, a 70 lat temu z taśm montażowych Fabryki Samochodów Ciężarowych zjechał pierwszy żuk.
– W tym roku specjalną ofertę udziału w wydarzeniach skierujemy także do turystów. Dzięki temu do grona partnerów „Sezonu” mogą dołączyć hotelarze oraz przedstawiciele branży gastronomicznej – podkreśla Beata Stepaniuk-Kuśmierzak, zastępca prezydenta Lublina.
Formularz zgłoszeniowy i zasady można znaleźć po wpisaniu w przeglądarkę adresu sezon.lublin.eu.