
Rozbudowę sieci kolejowej w naszym województwie zapowiadają organizatorzy Centralnego Portu Komunikacyjnego planowanego między Warszawą a Łodzią.

Wraz z nowym lotniskiem i centrum przesiadkowym powstać miałaby też sieć linii kolejowych ułatwiających dojazd do CPK z różnych zakątków kraju, także z Lubelskiego.
– Pierwsza z inwestycji obejmie trasę z Lublina przez Zamość, Tomaszów Lubelski, a w perspektywie do granicy z Ukrainą. Umożliwi to znaczącą poprawę połączeń kolejowych z Zamojszczyzną i Roztoczem oraz w przyszłości uruchomienie szybkich pociągów z Warszawy i Lublina do Lwowa – zapowiada spółka CPK w oficjalnym komunikacie.
Mowa w nim również o budowie linii na północy regionu (Milanów-Biała Podlaska-Fronołów), która miałaby wchodzić w skład tzw. Wschodniej Magistrali Kolejowej łączącej Rzeszów, Lublin i Białystok.
– Dzięki inwestycjom CPK w tym regionie aż 68 proc. mieszkańców województwa będzie w stanie w czasie poniżej godziny dotrzeć do stacji pociągów dalekobieżnych – zapewnia spółka.
