

Uczniowie klas 6 i 7 szkół podstawowych w Kraśniku od tego roku szkolnego mogą brać udział w lekcjach przedsiębiorczości. Listy uczestników nie są jeszcze zamknięte

– Chęć udziału w nich zadeklarowała na razie nieco ponad setka młodzieży – podlicza Daniel Niedziałek z Urzędu Miasta Kraśnik. – Można oczywiście będzie jeszcze dołączyć. Lekcje mają charakter dobrowolny, a na naukę przedsiębiorczości przeznaczona jest jedna godzina tygodniowo.
Jak podają urzędnicy, „dzięki tym zajęciom młodzi kraśniczanie w przystępny sposób mogą poznać podstawy wiedzy ekonomicznej, a także zainteresować się mechanizmami i regułami rządzącymi życiem gospodarczym i społecznym”.
– W szkołach prowadzonych jest wiele dodatkowych zajęć, dzięki którym uczniowie mogą rozwijać swoje zainteresowania, a rodzice z czasem zorientować się, w jakim kierunku dzieci mają predyspozycje – wyjaśnia burmistrz Wojciech Wilk. – To jeden z powodów, dla których wyszliśmy również z propozycją lekcji przedsiębiorczości. Mam nadzieję, że będzie to miało pozytywny wpływ na ich wejście w dorosłe życie.
– Zainteresowanie jest duże, ku mojemu miłemu zaskoczeniu – przyznaje Monika Kuśmierz, dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 6 w Kraśniku. – Lekcje z przedsiębiorczości nie były wcześniej wprowadzone w szkole podstawowej, taki program istniał, ale w gimnazjum. Poza tym, zajęcia z przedsiębiorczości są dobrowolne. Odbywają się w poniedziałki, już po zakończeniu lekcji.
W „szóstce” zapisało się 50 uczniów z klas 6 i 7. – Ale zgłoszenia od rodziców cały czas napływają – dodaje dyrektorka.
Zajęcia mają na celu przybliżenie uczniom tematyki związanej z przedsiębiorczością. Mają też pomóc odnaleźć się im w biznesie i pokazać jak radzić sobie ze stresem. – Na pierwszych zajęciach pani, która je prowadzi przyniosła ulotki reklamowe marketów, które analizowała wspólnie z uczniami – podaje przykład Monika Kuśmierz. – Podpowiadała m.in. na jakie informacje zwracać uwagę.
