Marek Pyra z Kraśnika wspólnie z innymi studentami ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie stworzyli najlepszą europejską kampanię marketingową w internecie. Młodzi ludzie zajęli się reklamą szkoły tańca.
Konkurs jest ćwiczeniem, które odbywało się w ramach zajęć na uczelni. Grupy biorące udział w konkursie otrzymały 200 USD ekwiwalentu z przeznaczeniem na reklamę w programie Google AdWords. Studenci z SGH stworzyli kampanię szkoły tańca Riviera.
W składzie 5-osobowego zespołu z SGH znaleźli się: Barbara Feliszek, Aleksandra Puchta, Antoni Rościszewski, Piotr Miąskiewicz i Marek Pyra - student pochodzący z Kraśnika. 23-latek jest na 4 roku finansów i rachunkowości SGH w Warszawie. Dodatkowo studiuje też informatykę.
Studenci nie od razu zdecydowali się na pracę ze szkołą tańca. – Były bardzo rożne pomysły jeśli chodzi o firmę, z którą mieliśmy współpracować. W grę wchodziła wypożyczalnia rowerów i sklep internetowy. Chcieliśmy znaleźć biznes nieszablonowy – przypomina Marek Pyra. – Ostatecznie najciekawsza wydała nam się praca szkoły tańca.
Zespół z Polski, po raz kolejny okazał się bezkonkurencyjny. - Zajęcie pierwszego miejsca wśród wszystkich drużyn Starego Kontynentu drugi raz z rzędu przez kolejną grupę studentów Szkoły Głównej Handlowej jest dowodem na to, że umiejętności praktyczne i wiedza naszych studentów cały czas utrzymują się na najwyższym światowym poziomie - komentuje Marcin Dudek, wykładowca na SGH, opiekun zwycięskiego zespołu.
Role jakie miał zespół były podzielone. – Dziewczyny odpowiadały za teksty reklam i kontakt z klientem. My zajmowaliśmy się stroną techniczną. Wspólnie z kolegami ustalaliśmy m.in. stawki za reklamę, wymyślaliśmy słowa kluczowe – przypomina Marek Pyra. Młodzi ludzie postawili sobie za cel przełamanie sezonowości jaka charakteryzuje zapisy do szkoły tańca Riwiera. – Osiągnęliśmy to poprzez promocję nowych styli tańca oraz dotarcie do ściśle określonych grup docelowych, takich jak narzeczeni, czy single. Z punktu widzenia systemów reklamowych Google szczególnie interesujące okazało się wykorzystanie kanału YouTube jako narzędzia promocji nowego stylu tańca Zumba – wylicza Antoni Rościszewski z zespołu SGH.
Zespół miał 3 tygodnie na wdrożenie całej strategii. Następnie raport z kampanii został przesłany międzynarodowemu jury.