Na internetowej stronie miasta pojawiła się adresowana do mieszkańców informacja o uruchomieniu telefonicznego numeru interwencyjnego zgłaszania awarii oświetlenia ulicznego. Ten numer to 576 655 951.
Awarie można zgłaszać w formie telefonicznej lub SMS-owej. Obowiązkiem osoby zgłaszającej jest podanie imienia i nazwiska, swojego numeru telefonu – jeśli chce otrzymać informację o załatwieniu sprawy, numeru słupa i nazwy ulicy, przy której wystąpiła awaria.
„Oświetleniowy” numer interwencyjny został uruchomiony 18 października.
– Do tej pory jeszcze żaden z mieszkańców do mnie w sprawie awarii miejskiego oświetlenia nie zadzwonił – mówi Dominik Ostrowski, podwykonawca firmy, która wygrała przetarg na konserwację ulicznego oświetlenia w Krasnymstawie. – Dzwonili już do mnie natomiast urzędnicy przekazując mi informacje o awariach, jakie zgłosili im mieszkańcy. Potrzeba trochę czasu, aby nowa możliwość upowszechniła się w środowisku.
– Pomysł na uruchomienie telefonu interwencyjnego wyszedł od radnych, którzy z kolei wsłuchali się w głosy swoich wyborców – mówi Ewa Filip, w krasnostawskim magistracie kierownik Wydziału Mienia Komunalnego i Ochrony Środowiska. – Chodziło przede wszystkim o stworzenie możliwości zgłaszania awarii w weekendy i dni świąteczne oraz po południu, kiedy urzędnicy skończyli już pracę.
Pod wyżej wymienionym numerem telefonu nie są przyjmowane zgłoszenia dotyczące awarii oświetlenia osiedlowego. W tym przypadku adresatem są zarządcy poszczególnych osiedli.