Paliwowy gigant PKN Orlen już wkrótce ma zostać właścicielem grupy Polska Press. Należy do niej m.in. Kurier Lubelski.
O takim ruchu na rynku mediów mówiło się od dawna, a PKN Orlen właśnie potwierdził, że przejmuje grupę Polska Press.
– Konsekwentnie poszerzamy obszary naszej działalności. Na bazie Sigma Bis zbudowaliśmy od podstaw profesjonalną agencję mediową, która sukcesywnie zdobywa nowych klientów, w tym komercyjnych. Przejęliśmy spółkę Ruch, co ułatwi nam wejście na rynek nowych punktów sprzedaży i rozwój usług e-commerce. Z kolei dostęp do 17,4 milionów użytkowników portali zarządzanych przez Polska Press, skutecznie wzmocni sprzedaż całej Grupy Orlen, zoptymalizuje koszty marketingowe i umożliwi dalszą rozbudowę narzędzi big data. Podejmujemy działania, które wpisują się w nową strategię PKN Orlen do 2030 r. i będą efektywnie wspierać dynamiczny rozwój sieci detalicznej – mówi cytowany w komunikacie prasowym Daniel Obajtek, prezes PKN ORLEN.
Polska Press to 20 dzienników prasowych, blisko 120 tygodników lokalnych i 500 serwisów internetowych.
W grupie Polska Press jest także Kurier Lubelski.
- Według badania Mediapanel Polska za listopad 2020 r., serwisy internetowe Polska Press czyta 17,4 mln użytkowników miesięcznie. Dla PKN Orlen to solidna grupa dotarcia, która umożliwi zwiększenie bazy o nowych i lojalizację dotychczasowych klientów – dodaje paliwowa firma w komunikacje.
Polska Press w 2019 r. osiągnął przychody na poziomie ponad 398,4 mln zł.
Po co Orlenowi grupa prasowa? Spółka tłumaczy, że chce m.in. o zasoby Polska Press rozbudować narzędzia big data (gromadzenie i analiza danych) i połączyć je z danymi zbieranymi przez inne swoje podmioty.
– Dzięki temu w ramach Grupy Orlen możliwe będzie utworzenie nowych modeli biznesowych, które pozwolą na lepsze pokrycie geograficzne oraz dopasowanie oferty dla docelowej grupy klientów. Tworzenie wewnętrznych baz danych to kluczowy trend na rynku reklamy, ale również sprzedaży detalicznej. W celu lepszego zarządzania bazą klientów i szybszej odpowiedzi na ich potrzeby, na przeniesienie kompetencji sprzedażowych do wewnątrz organizacji zdecydował się m.in. Walmart – jeden z największych sprzedawców detalicznych na świecie. W 2019 r. również PepsiCo uznała, że pozyskiwanie danych będzie kluczowe dla rozwoju firmy i zbudowała własne kompetencje planowania mediów – wyjaśnia Orlen.
Dodatkowo paliwowa spółka zamierza rozszerzyć swoją ofertę o działania reklamowe. Zarówno jeśli chodzi o działania online jak i w mediach drukowanych.
Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy średnie rozpowszechnianie płatne Kuriera Lubelskiego w październiku tego roku wyniosło 2 263 egzemplarze.