Nie trzeba będzie przyjeżdżać do szpitala i stać w kolejce, by zarejestrować się do lekarza. Wyniki badań będzie można odebrać przez internet, a e-mail lub SMS powiadomi o zbliżającej się wizycie w gabinecie specjalisty. W połowie przyszłego roku pacjenci szpitala w Łęcznej będą mieć pełny dostęp do elektronicznych usług.
Projekt, który to umożliwi, kosztuje ponad 3,2 mln zł (z czego ok. 2,7 mln zł to środki unijne). Pieniądze pójdą na instalację, konfigurację i uruchomienie infrastruktury oraz oprogramowania i przeprowadzenia testów bezpieczeństwa.
Pacjenci będą mogli korzystać z e-rejestracji, która umożliwi (za pomocą odpowiedniego formularza) samodzielną rejestrację oraz zmianę terminu wizyty on-line do wybranej poradni. Kolejne usługi to e-badanie, czyli przeglądanie wyników badań diagnostycznych pacjenta, przechowywanych w systemie medycznym placówki oraz e-powiadomienia – automatyczne powiadamianie pacjenta o m.in. dostępności wyników badań, czy przypomnienie o zbliżającym się terminie wizyty. Powiadomienia będą przesyłane za pośrednictwem e-maila lub SMS-a w zależności od preferencji użytkownika.
Na tym nie koniec. Kolejne nowości to e-dokumentacja, która umożliwi pobieranie i przeglądanie dokumentacji medycznej pacjenta przechowywanej w systemie medycznym placówki (będzie dostępna po zalogowaniu się na profilu pacjenta) oraz e-kolejka, dzięki której będzie można sprawdzić czas oczekiwania i miejsce w kolejce do wybranego lekarza w poradni.
Pacjent będzie miał także dostęp do elektronicznego archiwum – pełnej dokumentacji medycznej, w tym archiwalnej, zeskanowanej papierowej dokumentacji medycznej sporządzonej przed okresem wprowadzenia dokumentacji elektronicznej, zawierającej m.in. historię choroby, archiwalne wyniki badań diagnostycznych, karty zabiegowe, oświadczenia i skierowania.