

Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, podpisano już umowę z wykonawcą nowej przeprawy na rzece Wieprz w Łęcznej. W sierpniu mają ruszyć pierwsze prace. Otwarcie mostu planowane jest w roku 2025.

Za kilka tygodni, na początku sierpnia, w pobliżu starego mostu na Wieprzu w ciągu drogi nr 82 w Łęcznej pojawią się pracownicy w pomarańczowych kamizelkach. Jak informuje zarządca drogi, rozpoczną się wtedy prace przygotowawcze do budowy nowej przeprawy.
- W pierwszym etapie będą to prace geodezyjne i inwentaryzacyjne, a także związane z organizacją zaplecza budowy. Następnie rozpoczną się prace ziemne - wylicza Łukasz Minkiewicz, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA.
Nowy most powstanie obok istniejącego, w związku z czym kierowcy korzystający ze starej konstrukcji nie powinni odczuwać żadnych, poważniejszych utrudnień (nie licząc wzmożonego ruchu ciężarówek zmierzających na plac budowy). Po otwarciu nowej przeprawy, w 2025 roku, dotychczasowy obiekt z 1966 roku zostanie rozebrany.
Przypominamy, że wykonawcą zadania została firma Primost Południe z Będzina, która zaproponowała najniższą cenę - 49,1 mln zł. Zwycięzca przetargu został wybrany już 4 kwietnia, ale umowę z nim podpisano dopiero w zeszłym tygodniu. Powodem tej zwłoki było odwołanie złożone przez konkurencyjną firmę starającą się o ten sam kontrakt - Intop Warszawa. Sprawa trafiła do Krajowej Izby Odwoławczej, która odwołanie warszawian oddaliła.
Nowy most będzie liczył 100 metrów długości. Dość szeroka konstrukcja pozwoli zmieścić 7-metrową jezdnię oraz niemal 3-metrowe ciągi pieszo-rowerowe po jej obydwu stronach. W ramach zadania powstaną również ekrany akustyczne oraz nowe drogi prowadzące do przeprawy o łącznej długości ponad 350 metrów. Konstrukcja pozwoli na przenoszenie obciążeń do 50 ton.
