Urna zamiast urzędnika. Od poniedziałku, 22 marca chełmski magistrat wprowadza zdalną obsługę mieszkańców. - To niezbędne ze względu z rosnącą liczbą zakażeń COVID-19 – podkreślają urzędnicy wystawiając urny na pisma wpływające we wszystkich wydziałach i komórkach. Podania i pisma można przekazywać za pośrednictwem platformy ePUAP oraz pocztą lub mailowo.
– Przede wszystkim zachęcamy do korzystania z e-usług dostępnych na rządowym portalu obywatel.gov.pl – Dominik Gil Gabinet Prezydenta Miasta Chełm. - Wystawimy urny, do których mieszkańcy mogą wrzucać dokumenty w zamkniętej kopercie. Ważne, żeby koperta była opisana nazwą Departamentu/Wydziału wraz z podaniem numeru telefonu – po to, żeby dokumenty szybko trafił do urzędnika, a on sam mógł oddzwonić do wnioskodawcy.
Ważną informacją jest także to, że od 22 marca do dnia 9 kwietnia nieczynny będzie punkt kasowy Banku Pekao S.A. w budynku urzędu przy ul. Lubelskiej 65.
Wobec powyższego, wpłaty na rachunek UM Chełm i jednostek organizacyjnych trzeba robić elektronicznie lub w siedzibie banku przy ul. Kopernika 20.
– Załatwianie spraw urzędowych w trybie obsługi bezpośredniej odbywać się będzie wyłącznie w wyznaczonych do tego miejscach po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym terminu i godziny wizyty – podkreśla Dominik Gil.
Ponieważ antycovidowe zasady różne instytucje w Chełmie wprowadzają inaczej, to dla pewności lepiej najpierw zadzwonić do urzędu czy biura, żeby się upewnić, czy danego dnia sprawę załatwimy.