Lubartowska Stella Pack, największy w Europie Środkowo-Wschodniej producent worków na śmieci, folii kuchennych, torebek śniadaniowych i innych artykułów gospodarstwa domowego, ma nowego właściciela. Przejęła ją właśnie Bounty Brands, mająca w portfelu wiodące marki sprzedawane w ponad 40 krajach.
W skład grupy Stella Pack wchodzą Stella Pack Ukraina oraz Stella Pack Rumunia zatrudniające w sumie ponad 930 osób. Produkcja odbywa się w sześciu zakładach w Polsce i jednym na Ukrainie. Około 40 proc. przychodów firmy stanowi sprzedaż na rynkach zagranicznych. W 2016 r. przychody Stelli wyniosły 222 mln zł. W tegorocznym rankingu największych firm Lubelszczyzny „Złota Setka” Dziennika Wschodniego Stella Pack zajęła 24. pozycję (awans o dwa miejsca).
Dwa lata temu firma informowała o zamiarze pozyskania kredytu i poszukiwaniach inwestora, który pomógłby Stelli przejęcie innej dużej firmy. Potem plany się zmieniły, bo lubartowską firmą zainteresował się fundusz Coast-2-Coast inwestujący prywatne pieniądze. W Polsce kupił już producenta wafli ryżowych Sonko oraz Krośnieńską Hutę Szkła.
Transakcję udało się zrealizować. Południowoafrykańska spółka Bounty Brands, należąca do grupyCoast2Coast poinformował właśnie o przejęciu dwóch dużych firm – Stelli Pack i Nuance Brands (firma posiada wyłączność na import i sprzedaż odzieży marki SuperDry w RPA).
– Te przejęcia to kolejny krok w kierunku realizacji naszego strategicznego celu, jakim jest zbudowanie portfela międzynarodowych marek konsumenckich, generującego ponadprzeciętny, stabilny wzrost.
W szczególności Stella Pack jeszcze bardziej zdywersyfikuje nasze przychody pod względem geograficznym, wnosząc szereg wiodących marek produktów dla gospodarstwa domowego na kluczowym rynku Europy środkowo-wschodniej – podkreśla w mediach Stefan Rabe, prezes Bounty Brands
W tym roku Bounty Brands przejęła już producenta i dystrybutora środków i akcesoriów do utrzymania czystości - firmę Genesis z RPA, która chwali się przychodami przekraczającymi ok. 97 mln zł. Obecnie w portfelu firmy jest już ponad 40 wiodących marek sprzedawanych głównie w regionach Afryki Południowej i Europy Środkowo-Wschodniej. To marki z segmentu żywności, ubrań, higieny osobistej i produktów gospodarstwa domowego.