Na zadaniu nr 1, Sielce–Bogucin, w dalszym ciągu trwają prace ziemne: wykonywanie wykopów i nasypów, wymiana gruntu na terenach torfowych, zagęszczanie podłoża, układanie siatek geosyntetycznych pod nasypy i stabilizacja podłoża.
– Budowana jest droga łącząca węzeł Przybysławice z DK17. Wykonywane są fundamenty i ustawiane słupy linii wysokiego napięcia, której obecny przebieg koliduje z przyszła trasą ekspresową – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Trwają prace przy obiektach inżynieryjnych, co w miejscach styku z przebiegiem DK17 powoduje lekkie utrudnienia. W okolicy węzłów Bogucin i Sielce ruch pojazdów przełożono na drogę objazdową. Trwa wycinka drzew i karczowanie krzaków.
Zadanie nr 2
Wykonawca prowadzi rozbiórkę domów na zadaniu nr 2, Bogucin–Dąbrowica. Trwa także przekładka instalacji podziemnych kolidujących z przebiegiem trasy. Prowadzone są prace ziemne pod obiekty inżynieryjne i przełożenie drogi powiatowej w Panieńszczyźnie.
– Największy "ruch” panuje na odcinku przechodzącym przez dolinę Ciemięgi. Budowany jest objazd na wysokości Baraku gdzie droga ekspresowa przetnie obecną DK17. W tym miejscu powstanie wiadukt w ciągu drogi krajowej – dodaje Nalewajko.
Zadanie nr 3
W odniesieniu do zadania nr 3, Dąbrowica–Lubartów, trwa postępowanie przetargowe. Na odcinek Lubartów–Witosa 14 lipca złożono wniosek do Urzędu Wojewódzkiego o wydanie decyzji ZRID na odcinek 4.1 od węzła Dąbrowica do linii kolejowej z Lublina do Świdnika.
– Otrzymaliśmy decyzję ZRID na pozostałą część. 22 lipca wysłano zaproszenia do zakwalifikowanych wykonawców. Otwarto oferty zainteresowanych wykonawców, wpłynęło 10, i trwa ich sprawdzanie. Najniższą ofertę złożyła firma Dragados – dodaje Krzysztof Nalewajko.
Na odcinku Witosa–Piaski prowadzone są prace ziemne związane z budową dróg dojazdowych i węzła Świdnik. Zagęszczane i osuszane jest podłoże. Układane są warstwy odsączające z kruszywa. Wykonywana jest warstwa podbudowy z wykorzystaniem frezowin z dotychczasowej nawierzchni po uszlachetnieniu kruszywem, emulsją asfaltową i cementem (fachowa nazwa MCE).
– Na jej powierzchni zatapiana jest specjalna siatka, której zadaniem jest wzmocnienie konstrukcji drogi ekspresowej. Na tak przygotowane podłoże układana jest warstwa wiążąca z masy bitumicznej i do położenia pozostanie tylko ostatnia warstwa tzw. ścieralna.
Tu nie pojedziemy
Trwają również prace przy obiektach inżynieryjnych. Wyłączony z ruchu jest odcinek od skrzyżowania z al. Lotników Polskich do początku obwodnicy Piask, kierowcy korzystają z drugiej jezdni w obu kierunkach.
Wyłączono z ruchu jeden pas na odcinku od skrzyżowania z Drogą Męczenników Majdanka do budowanej kładki dla pieszych w Kalinówce. Wyłączono z ruchu prawą jezdnię od granic Lublina prawie aż do rogatki świdnickiej, trwa rozbiórka starej nawierzchni.
Przed samym skrzyżowaniem z al. Lotników Polskich kierowcy jadący w kierunku Piask wracają na prawą jezdnię by zachować możliwość skrętu do Świdnika.