Oferta firmy Bilfinger Infrastructure okazała się najkorzystniejsza w przetargu na zaprojektowanie i budowę odcinka S17 od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do węzła Skrudki.
Realizację odcinka drogi ekspresowej o długości ok. 20,2 km wyceniono na ok. 608,8 mln zł. Wykonawca zadeklarował ukończenie prac w ciągu 34 miesięcy (do czasu nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) i udzielił 10-letniej gwarancji jakości.
Dwujezdniowa droga ekspresowa wykonana będzie w technologii betonu cementowego. Od granicy województw poprowadzi nowym śladem po wschodniej stronie Ryk, a za Moszczanką wejdzie w korytarz obecnej DK17, po jej zachodniej stronie.
Realizacja drogi ekspresowej S17 będzie prowadzona w trybie projektuj i buduj – przyszły wykonawca opracuje dokumentację projektową, uzyska decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, a następnie wybuduje trasę. Przed oddaniem do ruchu opracuje dokumentację powykonawczą oraz uzyska decyzję dopuszczenia do użytkowania drogi.