![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
![Tak wyglądał wielki plac budowy pod koniec lipca. (Archiwum)](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/news/2013/2013-08/NEWS01_130839954_AR_-1_0.jpg)
Rozpoczął się transport stalowych elementów mostu na Wiśle w Kamieniu. W nocy z piątku na sobotę dwie ciężarówki z elementami przęseł przejadą przez Lublin.
![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
Taka inwestycja szybko się w naszym regionie nie powtórzy. Na Wiśle powstaje przeprawa, która połączy Lublin z Radomiem, Kielcami i zachodnią Polską. Most będzie miał od pierwszej do ostatniej podpory 1026 metrów.
Do przeprawy dojedziemy z Lublina trasą wojewódzką 747 – przebudowaną, z obwodnicami Bełżyc, Chodla i Opola Lubelskiego.
Nowa przeprawa budowana jest dzięki funduszom z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej. Będzie kosztowała 215,1 mln zł, a Unia dołoży niespełna 126 mln zł. Resztę pokryją województwa: lubelskie i mazowieckie oraz okoliczne gminy. Inwestycję realizuje konsorcjum firm z liderem Energopolem-Szczecin.
Most w Kamieniu raz już został zbudowany – latem 1939 roku. Drewniana przeprawa bardzo krótko służyła mieszkańcom. Została zniszczona już na początku wojny.