Profesjonalna kampania reklamowa, strona internetowa skierowana do młodzieży, specjalne kursy dla nauczycieli.
Za trzy lata gimnazja na Lubelszczyźnie ukończy aż trzy tysiące mniej uczniów niż w tym roku. Jeszcze gorzej jest w podstawówkach, gdzie różnica między liczebnością klas pierwszych a szóstych wynosi aż 5 tys. osób. - Na pewno część kierunków nauczania będzie musiała zostać zamknięta - prognozuje Jolanta Kasprzak, rzeczniczka lubelskiego Kuratorium Oświaty.
Dlatego szkoły, w których już w tej chwili istnieją problemy z zapełnieniem sal lekcyjnych, sięgają po pomoc profesjonalistów. - Młodzież z okolic Nałęczowa coraz częściej wybiera licea w Lublinie. Samodzielna promocja szkoły nie przynosi takich dobrych skutków, dlatego postanowiliśmy poszukać specjalistów - mówi Janina Kręgiel-Mazurek, dyrektor Zespołu Szkół im. Z. Chmielewskiego.
Wynajęta przez szkołę firma przygotuje profesjonalną kampanię reklamową, folder ze zdjęciami zrobionymi przez zawodowego fotografa, nową stronę internetową skierowaną swoim wyglądem do młodych osób, plakaty i prezentację multimedialną, z którą po okolicznych gimnazjach będą jeździć nauczyciele, wcześniej przygotowani przez specjalistę.
- Teraz sala komputerowa jest w każdej szkole, dlatego chwalenie się nią nie przyniesie raczej efektów. Trzeba odnaleźć coś, co jest wyjątkowe dla każdej placówki - tłumaczy Arnold Deć z agencji zajmującej się promocją nałęczowskiej szkoły.
Inne szkoły także starają się walczyć o ucznia. Już nawet podstawówki organizują dni otwarte dla... przedszkolaków, albo promują znowu modne kształcenie zawodowe. - Nowoczesne Centrum Kształcenia Praktycznego jest naszą wizytówką - mówi Teresa Kot, kierownik Wydziału Edukacji Starostwa Powiatowego w Puławach.