Rozpoczęła się budowa nowej przeprawy na Wiśle między Kamieniem, a Solcem. Plac budowy właśnie został przekazany wykonawcom. Most, który połączy województwo lubelskie z Mazowszem będzie miał kilometr długości i stanie na dziesięciu przęsłach.
Most – za 209 mln zł – wykona konsorcjum skłądające się z firm: Energopol Szczecin SA, "Gotowski” i Mostmar SA. Budowa zacznie się od wbicia pali w dno Wisły. Prace potrwają do końca 2014 r. Po ich zakończeniu kierowcy skorzystają z nowego połączenia z Radomiem i Kielcami oraz miastami w zachodniej Polsce.
Inny nowy most może powstać na Bugu we Włodawie. Tym razem kolejowy. Połączyłby Polską z Białorusią. W połowie października w Lublinie ma dojść do międzynarodowego spotkania w tej sprawie, na którym obecny będzie m.in. dyrektor generalny białoruskiej kolei – dowiedzieliśmy się nieoficjalnie.
Przeprawa ma służyć pociągom pasażerskim i towarowym. Według naszych informatorów Polsce zależy szczególnie na przewozach cargo.
Budowa nowej przeprawy miałaby być związana z utworzeniem nowej linii szerokotorowej. Dzięki niej nie trzeba by na granicy wymieniać wózków pod wagonami z szerokotorowych na normalnotorowe.
Taka linia dawałaby szansę przewozu towarów przez Białoruś do Rosji.
Plany są ambitne. Mówią o dociągnięciu linii szerokotorowej aż do Zawady, w której znajduje się już szeroki tor. W pierwszym etapie linia miałaby biec do Chełma, później do Rejowca Fabrycznego, a stąd do Zawady.