Trzy budynki mieszkalne mają powstać na terenie, na którym przez 30 lat stał szkielet niedoszłej hali sportowej rozebrany wiosną tego roku. Do Urzędu Miasta wpłynął wniosek o pozwolenie na budowę bloków
– Wniosek Idea Invest sp. z o.o. spółka komandytowa i TBV sp.j. dotyczy pozwolenia na budowę zespołu zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej – informuje Monika Głazik z biura prasowego w lubelskim Ratuszu. Deweloperzy chcą zbudować trzy bloki mieszkalne na terenie oczyszczonym ze stalowej konstrukcji.
Wykorzystanie tych gruntów pod zabudowę wielorodzinną stało się możliwe półtora roku temu, po uchwaleniu przez Radę Miasta nowego planu zagospodarowania. Plan narzucił deweloperom ograniczenia w wysokości nowych budynków i wymogi dotyczące minimalnej liczby miejsc parkingowych.
Najwyższe bloki, nawet 26-metrowe, mogą stanąć przy chodniku ciągnącym się wzdłuż działki po szkielecie, w głębi terenu maksymalną wysokość zabudowy ustalono na 22 metry, a bliżej dna wąwozu bloki nie mogą przekroczyć 18 m. Dodajmy, że zabudowa nie może podejść zbyt blisko parkowej alejki.
Jakie wymogi dotyczą parkingów? Na każde mieszkanie o powierzchni do 50 mkw. deweloper musi zaprojektować 1,1 miejsca na auto, na większe mieszkania (do 70 mkw.) musi przewidzieć 1,3 miejsca, zaś na każdy lokal mieszkalny mający ponad 70 mkw. trzeba zapewnić 1,6 miejsca parkingowego.
Uchwalony przez radnych plan zagospodarowania pozwala też na budowę mieszkań na sąsiednim terenie, położonym między nieistniejącym już szkieletem a ul. Różaną (naprzeciw poczty). W tym miejscu zabudowa może sięgać 26 m, a wymogi dotyczące parkingów są identyczne jak po sąsiedzku. Na razie nie zgłosił się jeszcze nikt, kto starałby się o pozwolenie na zabudowę tego terenu.
Pomiędzy wspomnianymi dwiema strefami zabudowy mieszkaniowej ma jeszcze powstać nowa ulica. Zaczynałaby się w miejscu, gdzie ul. Różana skręca w lewo, zaś kończyła docelowo skrzyżowaniem z ul. Jutrzenki. Deweloperzy, którzy starają się o pozwolenie dotyczące trzech bloków nie planują teraz budowy ulicy. – Wniosek nie obejmuje budowy drogi dojazdowej – potwierdza Głazik.