Spoty radiowe, telewizyjne i 250 billboardów - kampania "Sam zobacz, jak dużo się zmieniło kosztowała prawie milion złotych. Całość tej kwoty pochodzi w budżetu Regionalnego Programu Operacyjnego, z puli zarezerwowanej na promocję programu.
Kampania potrwa do końca czerwca. - Przez pryzmat inwestycji dofinansowanych z RPO, chcemy pokazać mieszkańcom, jak fundusze europejskie są obecne w ich codziennym życiu. - mówi Florek. - Pomagają dojechać do pracy i szkoły. Towarzyszą w czasie wypoczynku i w obowiązkach zawodowych. Sprawiają, że łatwiej i szybciej możemy poruszać się po regionie u kraju - dodaje.
W kampanii pokazano m. in. Port Lotniczy Lublin, szpital wojewódzki przy al. Kraśnickiej w Lublinie, boisko Zespołu Szkół w Mętowie, drogę wojewódzką nr 822, oczyszczalnię ścieków w Nałęczowie, czy kompleks wypoczynkowo-rekreacyjny Wyspa Wisła w Stężycy. Miejsca te powstały lub zostały wyremontowane dzięki unijnym funduszom.
W czerwcu w całym regionie pojawi się 250 billboardów w sześciu różnych wersjach. W pięciu lokalnych rozgłośniach zostaną wyemitowane spoty radiowe. 45-sekundowe spoty będzie można też zobaczyć w TVP Lublin oraz w dziewięciu kinach w Lublinie, Białej Podlaskiej, Chełmie, Zamościu, Puławach, Kraśniku i Świdniku.
- Wystąpili w nich profesjonalni aktorzy, głównie z lubelskich teatrów. Wszyscy są mieszkańcami Lubelszczyzny i też skorzystali z funduszy z RPO - podkreśla Joanna Lecka z agencji Vena Art, która uczestniczyła w przygotowaniu kampanii.