Od nie niedzieli obowiązuje nowa organizacja ruchu na Drodze Męczenników Majdanka pod wiaduktem kolejowym. Jego przebudowa, która wkracza teraz w nowy etap, może trwać do października. W tym samym terminie powinny się skończyć prace na wiadukcie nad Diamentową i moście przy Janowskiej
Nowa organizacja ruchu na Drodze Męczenników Majdanka ma obowiązywać przez ponad pięć tygodni, do końca kwietnia. Ruch pod wiaduktem ma być prowadzony jedną połową jezdni. Wprowadzenie tej zmiany planowane jest na najbliższą niedzielę o godz. 22.30.
– Zostaną zamknięte dwa pasy ruchu w kierunku Fabrycznej – zapowiada Mariusz Szymański z firmy iKOM odpowiedzialnej za oznakowanie ulic w rejonie przebudowywanego wiaduktu. – Cały ruch zostanie przełożony na drugą stronę jezdni z podziałem po jednym pasie dla każdego kierunku.
Piesi idący wzdłuż Drogi Męczenników Majdanka po stronie ul. Wrońskiej i Łęczyńskiej będą musieli zawczasu przejść na drugą stronę jezdni, inaczej będą się wracać.
– Zamknięty będzie chodnik po stronie ul. Łęczyńskiej – informuje Szymański. Powinny o tym pamiętać zwłaszcza osoby idące do oddziału Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, gdzie i tak wstrzymana jest obsługa interesantów i można tylko wrzucić pismo do urny.
Prace w tym miejscu nie zakończą się w kwietniu, od maja jedynie zmieni się organizacja ruchu.
– Wszystkie prace przy wiadukcie mają być zakończone w czwartym kwartale tego roku – informuje Karol Jakubowski ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, na której zlecenie przebudowywany jest wiadukt. – Jego konstrukcja będzie bardziej wytrzymała i dostosowana do większej prędkości pociągów.
Epidemia koronawirusa nie zatrzymała przebudowy.
– Trwają intensywne prace – zapewnia Jakubowski i podkreśla, że pomimo robót stale utrzymywany jest ruch kolejowy w kierunku Chełma i Zamościa. – Wykonawca ułożył już nowe tory i zamontował sieć trakcyjną na części obiektu. Wzmacniane są filary wiaduktu oraz przyczółki, wykonywane będą naprawy stropu.
– Prace przy Drodze Męczenników Majdanka w Lublinie są częścią projektu modernizacji linii kolejowej z Warszawy do Lublina – informuje spółka. Podobne roboty prowadzone są także w innych miejscach. – Przebudowywane są też mosty nad Bystrzycą i Czerniejówką – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Do jesieni mogą trwać okresowe utrudnienia w ruchu samochodów pod starym mostem kolejowym na Bystrzycy w rejonie ul. Janowskiej. Tyle samo może też potrwać dokończenie prac przy odnawianym wiadukcie kolejowym nad ul. Diamentową, którego płyta nośna jest po kawałku wymieniana na nową.