Umowę o unijnym dofinansowaniu przebudowy linii z Lublina do Stalowej Woli podpisały w środę Polskie Linie Kolejowe i Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Modernizacja ponad 100-kilometrowego szlaku ma się zakończyć w 2020 r., wartość inwestycji to prawie 569 mln zł, z czego niemal 400 mln zł pokryje unijna dotacja.
Najbardziej zauważalnym efektem, oprócz odnowionych peronów, będzie elektryfikacja linii, która obecnie zelektryfikowana jest tylko między stacjami Lublin i Lublin Zemborzyce.
Pociągi pasażerskie mają tędy jeździć z prędkością 120 km/h, a kolej liczy na uruchomienie pociągów w relacji Rzeszów–Lublin–Białystok–Olsztyn.
Nie mniej ważna jest tu poprawa warunków do przewozów towarowych, bo szlak ten jest drogą transportu węgla z kopalni w Bogdance do elektrowni w Połańcu.