Największe centra handlowe otwarte w 2014 r. znajdują się we wschodniej Polsce, w tym w Lublinie, Białej Podlaskiej i Chełmie.
Poziom nasycenia nowoczesną powierzchnią handlową w Polsce wynosi obecnie 269 mkw. na 1000 mieszkańców. Wśród ośmiu głównych aglomeracji najwyższą wartość tego wskaźnika odnotowano we Wrocławiu (765 mkw. na 1000 mieszkańców), a pośród miast regionalnych w Lublinie (773 mkw. na 1000 mieszkańców).
Rok 2014 r. pod względem nowej podaży zdominowały małe miasta (o populacji poniżej 100 tys. mieszkańców). Znalazło się w nich aż 46 proc. nowo dostarczonej powierzchni. Udział największych aglomeracji wyniósł zaledwie 11 proc. Z danych Colliers wynika, że pod względem nowych projektów rok 2014 zdecydowanie należał do tzw. ściany wschodniej.
Jaka przyszłość czeka rynek handlowy w Polsce? Na koniec grudnia 2014 r. w budowie znajdowało się ok. 770 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej. Rozbudowy stanowiły 18 proc. W 2015 roku spodziewane są otwarcia kolejnych inwestycji handlowych na tzw. ścianie wschodniej, takich jak: Galeria Jurowiecka i Outlet Center Białystok oraz Tarasy Zamkowe w Lublinie.
Colliers szacuje, że w 2015 r. wzrost podaży będzie wyższy niż w 2014 r. roku i osiągnie poziom ok. 600 tys. mkw. Do największych otwarć planowanych na 2015 r. należą m.in.: Zielone Arkady w Bydgoszczy (51 tys. mkw.), Sukcesja w Łodzi (46 tys. mkw.) czy Tarasy Zamkowe w Lublinie (38 tys. mkw.).