Za nieco ponad rok powinna być gotowa sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Franczaka „Lalka” z ul. Skalskiego i Kazimierza Jagiellończyka. Miasto właśnie ogłosiło przetarg na jej zaprojektowanie i budowę. Przymierza się też do kolejnego skrzyżowania.
W sprawie skrzyżowania miasto dogadało się z deweloperami budującymi w pobliżu swoje bloki: spółką Nieruchomości Lalak Properties oraz Spółdzielnią Mieszkaniową „Rudnik”. Umowa jest taka, że inwestorzy na swój koszt przebudowują ulice, wydzielając pasy do skrętu w lewo, wykonując wysepki dla pieszych i kanalizację techniczną na potrzeby sygnalizacji świetlnej. Samą sygnalizację ma wykonać miasto.
Przetarg na zaprojektowanie i wykonanie świateł został już ogłoszony przez Zarząd Dróg i Mostów. Ta miejska jednostka wymaga, by prace projektowe trwały nie dłużej niż pół roku od podpisania umowy z firmą, która wygra przetarg. Natomiast cała sygnalizacja ma być gotowa nie później niż rok od zawarcia kontraktu.
Miasto wymaga też m.in. bezkolizyjnych lewoskrętów, kamery do rejestracji zdarzeń drogowych i połączenia sygnalizacji światłowodem z urządzeniami sterującymi światłami u zbiegu Drogi Męczenników Majdanka z ul. Ordonówny. W efekcie skrzyżowanie ma być podłączone do miejskiego Systemu Zarządzania Ruchem, który pozwala na zdalną ingerencję w pracę świateł.
W ramach tego samego kontraktu przy skrzyżowaniu mają również powstać dwie zatoki przystankowe dla pojazdów komunikacji miejskiej. Ich nawierzchnia ma być wykonana z betonu. Na obu przystankach mają stanąć wiaty, na jednym z nich będzie też wyświetlacz pokazujący godziny odjazdu autobusów oraz automat do sprzedaży biletów.
Miasto planuje już przetarg na przebudowę kolejnego, znacznie bardziej problematycznego skrzyżowania na Felinie: al. Witosa z ul. Doświadczalną. Tutaj zakres prac będzie o wiele większy. Na al. Witosa dobudowane mają być pasy do skrętu w lewo i w prawo. Dodatkowy pas ruchu planowany jest również na Doświadczalnej i w efekcie jeden pas będzie przeznaczony dla skręcających w lewo, a drugi dla jadących w prawo i na wprost. Przebudowana ma być sygnalizacja, by ruch odbywał się bezkolizyjnie. Inwestycja ma obejmować również przebudowę chodników i dróg rowerowych, przebudowę przystanków wraz ustawieniem wyświetlacza i biletomatu.