W połowie kwietnia zamknięty zostanie wyjazd z ul. Młyńskiej do pl. Bychawskiego. W tym miejscu powstanie duży parking, a samochody pojadą nowym odcinkiem Trasy Zielonej. Miasto właśnie ogłosiło przetarg na budowę arterii.
Zarys nowej drogi już widać obok Komisariatu VII Policji. Są tam już zaczątki dwóch pasów ruchu. Na początku robotnicy muszą wzmocnić podłoże, bo w tym miejscu grunt jest podmokły. Żeby cokolwiek tutaj zbudować, trzeba wbić w ziemię wiele betonowych pali, które ustabilizują grunt.
– Jeśli przetarg na budowę tej drogi uda nam się sprawnie rozstrzygnąć, to palowanie można będzie zacząć jeszcze w tym roku – mówi Marek Młynarczyk, zastępca dyrektora Wydziału Strategii i Rozwoju w lubelskim Urzędzie Miasta. – Na nową trasę przełożymy też trakcję trolejbusową.
Kierowcy muszą się spodziewać sporych utrudnień w ruchu. Wczesną wiosną pl. Bychawski zostanie całkowicie zamknięty dla samochodów. – Liczymy na to, że taka sytuacja nie potrwa dłużej niż tydzień – dodaje Młynarczyk. W tym czasie ruch zostanie skierowany na objazdy. Cały łącznik ma być gotowy do połowy kwietnia przyszłego roku.
Od tej budowy uzależniony jest gruntowny remont pl. Bychawskiego. Przetarg na roboty, które pochłoną około 9 milionów złotych jest już rozstrzygnięty. Ale trzeba z nimi czekać póki nie powstanie łącznik obok ul. Młyńskiej. – W tym roku możliwe będą tylko prace przy podziemnych instalacjach – dodaje Młynarczyk.
W samym układzie jezdni niewiele się zmieni. Pojawi się wygodny pas dla skręcających w prawo z pl. Bychawskiego w ul. Kunickiego. Zmieni się też wyjazd z ul. Młyńskiej w 1 Maja.
Prace przy budowie Trasy Zielonej rozpoczęły się latem 2001 roku.