48 dzieci będzie mogło pomieścić przedszkole planowane na parterze budynku przy Pogodnej 19, gdzie mieści się podstawówka nr 33. Urząd Miasta szuka firmy, która przebuduje sale lekcyjne na sale zabaw dla małych dzieci. Takie same prace planowane są w szkole przy Kunickiego.
Pomieszczenia dla przedszkolaków powinny być gotowe do końca roku. Taki termin został wyznaczony przez Ratusz w obydwu przetargach.
• W budynku Szkoły Podstawowej nr 33 przy ul. Pogodnej planowane jest przekształcenie trzech sal lekcyjnych na sale zabaw dla dzieci. Dwie z nich będą mieć po niespełna 49 mkw. powierzchni, trzecia niecałe 35 mkw.
W planie jest także przystosowanie toalet do wzrostu dzieci, oraz urządzenie zaplecza kuchennego, w którym będzie można przygotowywać do wydania posiłki dostarczane przez firmę cateringową, bo przedszkole nie będzie mieć pełnoprawnej kuchni. Będzie jedynie dwupłytowa kuchenka elektryczna, na której, w razie potrzeby, będzie można podgrzać obiad. W jednej z dwóch dziecięcych toalet zaprojektowano brodzik z natryskiem. Wydzielona będzie również szatnia dla dzieci i pomieszczenia dla dziewięcioosobowego personelu.
Urządzane przedszkole ma być oddzielone od podstawówki, będzie do niego prowadzić osobne wejście, które zostanie utworzone na szczytowej ścianie budynku. Przy okazji przebudowany ma być zjazd z ulicy, do przedszkola doprowadzona będzie odpowiednio szeroka droga pożarowa. Projekt nie przewiduje budowy nowych miejsc parkingowych, ale żadne z sześciu istniejących miejsc nie zostanie zlikwidowane.
Na razie samorząd Lublina nie znalazł jednak firmy, która podjęłaby się przebudowy miejskiej podstawówki przy ul. Pogodnej. Na razie musi się wstrzymać z planami, bo do przetargu nie zgłosił się nikt.
• W budynku Szkoły Podstawowej nr 1 przy ul. Kunickiego przewidziano dwie sale (53 i 61 mkw.) mogące pomieścić łącznie 43 dzieci, łazienki z małymi urządzeniami sanitarnymi, będzie też pomieszczenie do przygotowania posiłków do wydania dzieciom.
W przypadku tego budynku miasto musiało uzyskać zgodę sanepidu na odstępstwo od norm określających wysokość pomieszczeń przedszkolnych.