Po kilkuletnim zastoju wznowiono budowę biurowca Batory u zbiegu al. Kraśnickiej i ul. Wojciechowskiej w Lublinie.
Ta budowa miała pecha. Pierwsze prace rozpoczęły się już w grudniu 2005 r. Ale bardzo szybko zostały wstrzymane. Inwestor chciał się nawet wycofać z przedsięwzięcia. Za odstąpienie nieruchomości, kompletu dokumentacji, pozwoleń i uzgodnień oraz wstępnych umów z przyszłymi najemcami właściciel chciał 4,5 miliona złotych netto. Taka oferta była nawet zamieszczona na oficjalnych stronach miasta. - To już nieaktualne. Inwestor odstąpił od zamiaru sprzedaży - mówi Adam Mirecki z biura nieruchomości Protekt, które pośredniczy w wynajmie powierzchni.
W marcu tego roku prace zostały wznowione. - Budynek będzie miał sześć kondygnacji nadziemnych oraz podziemny parking dla 35 samochodów - zapowiada Rafał Kosieradzki ze spółki Batory Investment. Obok budynku, na działce wydzierżawionej od miasta, powstanie następne 100 miejsc parkingowych.
Cały obiekt będzie miał 3200 mkw. powierzchni użytkowej. - Połowa jest już zarezerwowana - podkreśla Kosieradzki. Parter i pierwsze piętro zajmie jeden z największych banków działających w naszym kraju.
Który konkretnie? To inwestor trzyma w tajemnicy. Część parteru zajmie sala obsługi interesantów. Na pozostałej powierzchni będzie zaplecze biurowe. - Inni najemcy to instytucje finansowe. Jedna z firm tej branży planuje uruchomienie tutaj swojego call center (telefoniczne centrum obsługi klienta - red.), ale nie podpisaliśmy jeszcze umowy - zaznacza Kosieradzki.
Budynek będzie spełniał wymogi biurowej klasy "A”. Wszystkie piętra będą budowane tak, by najemcy sami mogli decydować, w którym miejscu chcą mieć ścianki działowe. A budowlańcy będą je stawiać, spełniając wymagania konkretnego klienta. Biurowiec będzie miał porównywalny standard, co wieżowiec, który stanął naprzeciw siedziby Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, po przeciwnej stronie ul. Zana.
Na najwyższych piętrach znajdą się luksusowe apartamenty.
- Otwarcie budynku planujemy na styczeń 2009 r. To ostateczny termin - zapewnia Kosieradzki.
Inwestor nie ujawnia, ile będzie kosztować Batory. Generalnym wykonawcą jest firma Strabag.