Równo za tydzień rozstrzygną się losy nowych stacji Lubelskiego Roweru Miejskiego. Rada Miasta ma głosować nad prezydenckim projektem uchwały zabezpieczającej pieniądze na ten cel.
Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę
Pula pieniędzy na rozbudowę Lubelskiego Roweru Miejskiego ma być dopisana do dokumentu zwanego Wieloletnią Prognozą Finansową (WPF). Do tego konieczna jest zgoda radnych. Prezydent przekazał im już projekt uchwały zmieniającej WPF, a na liście zmian jest m.in. zarezerwowanie 5,5 miliona złotych na miejski rower. Taka kwota ma wystarczyć na ustawienie na terenie Lublina 42 nowych stacji z 420 jednośladami.
To, czy pieniędzy rzeczywiście wystarczy, będzie wiadomo dopiero po przetargu, który ma być ogłoszony zaraz po przyszłotygodniowym posiedzeniu radnych. A pieniędzy już raz zabrakło i to całkiem niedawno, gdy droższa niż zakładali urzędnicy okazała się jedyna oferta złożona w przetargu mającym dać Lublinowi 20 nowych stacji z 200 rowerami.
Na to zamówienie Ratusz naszykował dwa miliony zł, tymczasem firma Nextbike chciała o milion więcej. I właśnie zbyt wysoką ceną prezydent Lublina tłumaczył unieważnienie tego przetargu. – Wydatki publiczne muszą mieć swoją racjonalność – mówił Krzysztof Żuk dziennikarzom.
Informując o unieważnieniu przetargu Żuk zapowiedział, że nowy będzie ogłoszony już nie na 20, ale na 40 stacji, a nowych rowerów będzie nie 200, ale 400. W ramach tego samego zamówienia miasto ma kupić ponadto 20 rowerów dla dzieci wraz ze specjalnymi wypożyczalniami. Według wstępnych deklaracji jedna z takich dziecięcych stacji może się pojawić obok Ogrodu Saskiego, natomiast druga w rejonie pl. Kaczyńskiego nieopodal Centrum Kultury, gdzie znajduje się największy i najbardziej oblegany plac zabaw w tej części miasta.
W efekcie na terenie Lublina mają powstać 42 nowe wypożyczalnie, m.in. w okolicy pl. Litewskiego, czy też w pobliżu nowych osiedli obok ul. Jana Pawła II, w dzielnicy Dziesiąta, czy też na Czechowie. Jednocześnie władze Świdnika i powiatu świdnickiego chcą ustawić u siebie kilka stacji, za które zapłacą z własnych funduszy.
Rozbudowa sieci Lubelskiego Roweru Miejskiego ma nastąpić wiosną przyszłego roku. Tak, by wszystko było gotowe na 1 kwietnia, kiedy to stacje muszą być uruchomione po zimowej przerwie, zgodnie z umową pomiędzy miastem a spółką Nextbike.