

Polskie Linie Kolejowe właśnie wybrały tę firmę, która przebuduje wiadukt nad ul. Kunickiego. Zajmie się tym Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych EXPOL z Lublina.

Jezdnia pobiegnie niżej o 20 cm, niż teraz co ułatwi przejazd ciężarówek i zmniejszy ryzyko zrywania trakcji trolejbusowej. Rozwiązany zostanie też poważny problem z gromadzącą się pod wiaduktem deszczówką. Nowa kanalizacja burzowa ma być wspomagana pompami tłoczącymi deszczówkę do specjalnych zbiorników, z których po ulewie woda spłynie do kanalizacji.
Przebudowany wiadukt nie będzie już dostępny dla pieszych. Dla nich, po obu stronach wiaduktu powstaną tunele wysokie na 4,5 m i szerokie na 3 m. Kolejarze przedłużą też o 40 metrów przejście podziemne pod torami kolejowymi, które zaczyna się pod nowym skrzydłem dworca na pl. Dworcowym. Na jego nowym wylocie zaaranżowany zostanie reprezentacyjny skwer z parkowymi latarniami.
Kolej zastrzega, że roboty mają być prowadzone w taki sposób, by nie trzeba było całkowicie zamykać ul. Kunickiego – ruch ma się odbywać wahadłowo. Na czas remontu zdemontowana ma zostać podwieszona pod wiaduktem trakcja trolejbusowa.
Przebudowa będzie wymagała też całkowitego zdjęcia torów biegnących wiaduktem – ma to się jednak odbywać etapami tak, by zapewnić ciągłość ruchu kolejowego.
Prace pochłoną 29 mln 335 tys. 500 zł.