Skończył się proces wyłaniania wykonawców S17. Ogłoszono, kto zbuduje trzy z 7 części S17, od węzła Kurów Zachód do węzła Lubelska pod Warszawą.
I tak S17 od węzła Lubelska do obwodnicy Kołbieli oraz samą obwodnicę (część 1 i 2) zbuduje konsorcjum firm Strabag i Strabag Infrastruktura Południe.
– Odcinek od w. Lubelska do początku obwodnicy Kołbieli, o długości ok. 15,2 km, powstanie za kwotę ok. 370,5 mln zł – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Natomiast obwodnica Kołbieli o długości 8,7 km będzie kosztować ok. 225,5 mln zł.
Najkorzystniejszą ofertę na część 3, obejmującą odcinek od końca obwodnicy Kołbieli do początku obwodnicy Garwolina (ok. 13 km), złożyła firma Budimex. Koszt zaprojektowania i zbudowania trasy wyceniła na blisko 290 mln zł.
Teraz wyłonieni wykonawcy czekają do 21 grudnia. W tym dniu upłynie termin na składanie ewentualnych odwołań. – Przy braku odwołań i zakończeniu przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych kontroli dokumentacji przetargowej, będzie można z wykonawcami podpisać umowę – dodaje Nalewajko.
Obydwaj wykonawcy zadeklarowali ukończenie prac w ciągu 34 miesięcy od podpisania umowy, bez wliczania okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca.
Przypomnijmy, że już podpisano umowy na cztery z siedmiu odcinków S17, o łącznej długości ok. 58,6 km. Część od końca obwodnicy Garwolina do końca obwodnicy Gończyc, ok. 12,2 km, wykona Budimex.
Ta sama firma wybuduje fragment, ok. 13 km, od obwodnicy Gończyc do granicy województw. Od granicy województw do węzła Skrudki (ok. 20,2 km), zrealizuje PORR Polska Infrastructure. Budową odcinka od węzła Skrudki do węzła Kurów Zachód (ok. 13,2 km) zajmie się Mota Engil Central Europe.
Całość powinna być gotowa do końca 2019 roku. Odcinek S17 od węzła Kurów Zachód do węzła Lubelska będzie wykonana z betonu.