W lutym władze Międzyrzeca Podlaskiej zapowiedziały plany budowy trzech bezkolizyjnych przejazdów. PKP Polskie Linie Kolejowe odpowiadają, że wszystko będzie zależało od dostępnych środków.
– Spółka w ramach prac nad przygotowaniem perspektywy finansowej na lata 2021-2027 planuje przebudowę przejazdów kolejowo-drogowych na skrzyżowania bezkolizyjne w wybranych lokalizacjach – zaznacza Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK. – W ramach takiego projektu mogłyby być realizowane prace na przejeździe w Międzyrzecu Podlaskim. Jednak obecnie nie można sprecyzować miejsc, w których potencjalny projekt byłby realizowany – dodaje Jakubowski.
Wszystko będzie zależało od dostępnych środków. – Na ten moment nie są jeszcze znane zasady korzystania z instrumentów finansowych Unii Europejskiej, jak również potencjalna wielkość unijnego budżetu – tłumaczy przedstawiciel PKP PLK.
Jednocześnie Jakubowski przypomina, że w ramach poprzedniego projektu „Poprawy bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami”, Międzyrzec Podlaski nie złożył żadnego wniosku.
Problemem jest przejazd kolejowy na ulicy Partyzantów, który jest często zamykany z uwagi na wzmożony ruch pociągów, zwłaszcza towarowych. – A to natężenie będzie jeszcze większe z uwagi na ruch towarowy na Nowym Jedwabnym Szlaku – mówił na ostatniej sesji radny Marek Chomiuk.
W nowym studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta można znaleźć propozycję trzech bezkolizyjnych przejazdów przez tory. Oprócz przejazdów na ul. Kościuszki i Partyzantów, projekt zakłada budowę trzeciego wiaduktu lub tunelu w ciągu ulic Adamki i Kusocińskiego. Wiadukt nad torami wzdłuż drogi wojewódzkiej 813 zbudowany zostałby w ramach wschodniej obwodnicy miasta. Zarząd województwa chce ująć tę koncepcję na liście projektów priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2021-2027.