
Mija 20 lat od zakończenia produkcji Żuka. Samochód powstał i był produkowany w lubelskiej Fabryce Samochodów Ciężarowych w Lublinie.

Jak to się zaczęło? W roku 1956 w lubelskiej Fabryce Samochodów Ciężarowych rozpoczęto prace nad nowym modelem, miał on zapełnić lukę w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Projektem kierował początkowo inż. Roman Skwarek, a następnie inż. Stanisław Tański.
W krótkim czasie opracowano projekt samochodu dostawczego, w pracy posłużono się podzespołami samochodu osobowego Warszawa M-20. Prototyp został ukończony w roku 1957, otrzymał on nazwę Żuk A 03. Oficjalna prezentacja miała miejsce na Międzynarodowych Targach Poznańskich w 1958 roku. Potem ruszyła produkcja i kolejne modele Żuka.
Produkcja zakończyła się 13 lutego 1998 roku. W sumie z zakładu w Lublinie wyjechało prawie 600 tysięcy egzemplarzy auta.