Audi na jesień zapowiedziało debiut nowej generacji A4 i A4 avant. Nowe „czwórki” cechują się wzorcową aerodynamiką, współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,23.
Należy także zwrócić uwagę na niską wartość emisji dwutlenku węgla, wynoszącą w przypadku audi A4 2.0 TDI ultra o mocy 150 KM 95 g na km, a w przypadku modelu A4 avant 2.0 TDI ultra – 99 g na km. Silnik 2.0 TFSI o mocy 190 KM w modelu A4 ultra limousine emituje do atmosfery jedynie 109 g CO2 na km, a w audi A4 avant ultra – 114 g na km. Najmocniejsze jednostki napędowe montowane w nowym A4, to dwie sześciocylindrowe jednostki TDI o mocy 272 KM.
Długość 4,73 m i rozstaw osi 2,82 m sprawiają, że nowe modele pewnie stoją na drodze. Co jednak nie oznacza, że są cięższe. W porównaniu do poprzedniego modelu, wymiary nowego A4 wzrosły, ale ciężar własny znacznie się zmniejszył – w zależności od montowanego silnika, nawet aż o 120 kg.
Bagażnik nowego A4 avant ma pojemność 505 litrów. To najlepszy wynik w segmencie premium. Przy złożonym oparciu tylnego siedzenia i załadowaniu po sam dach, pojemność bagażnika zwiększa się do 1510 litrów. Nie znamy niestety cena, ale podobnie jak w przypadku parametrów, pewnie będzie najwyższa w klasie. Być może do jesieni wyjaśni się sprawa punktu dealerskiego w Lublinie. Brak autoryzowanego serwisu i salonu w Lublinie to trochę wstyd, dla tak szacownej marki, jak Audi.