Miniony weekend stał pod znakiem premiery odświeżonej wersji corolli. Duży nacisk położono na design, jakość wykończenia i bezpieczeństwo.
W tym roku przypada 50. rocznica wprowadzenia na rynek toyoty corolli. To już 11 generacja tego modelu. Z tej okazji jubilatka odwiedziła „klinikę medycyny estetycznej”. Wróciła gruntownie odświeżona.
Corolla przyciąga wzrok nowym przodem. Na górnym grillu umieszczono poziomy, chromowany pasek ozdobny, który łączy się z obudową przednich świateł. Duża dolna kratka wlotu powietrza wpisuje się w trapezoidalną strukturę przedniego zderzaka, a mniejszy górny grill łączy się po obu stronach z nowymi reflektorami.
W tylnej części samochodu zastosowano nowe lampy zespolone LED o trójwymiarowym przekroju. Auto otrzymało nowe wzory obręczy kół o średnicy 16 i 17 cali ze stopów lekkich.
Zmieniło się także wnętrze. Na tablicy rozdzielczej zainstalowano nowy ekran TFT o przekątnej 4,2 cala. Głównym elementem konsoli centralnej jest teraz płaski panel w kolorze czerni fortepianowej, przypominający swoim wyglądem tablet. Na panelu znajduje się 7-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego. System obsługuje też łączność w technologii Bluetooth.
Wykończenie wnętrza mocno ucieka w stronę klasy premium. Czuć więcej luksusu, co jest charakterystyczne dla większości nowych lub odświeżonych kompaktów.
Wśród udoskonalonych warto także wymienić ulepszony system wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC) oraz inteligentny asystent automatycznego parkowania SIPA. Już od drugiej wersji wyposażenia instalowany jest standardowo system Toyota Safety Sense, który zapobiega kolizjom lub łagodzi ich skutki w najróżniejszych sytuacjach na drodze. System ten przetwarza informacje dostarczane przez niewielki, zamontowany nad przednią szybą moduł z czujnikiem laserowym i kamerą.
Gama silników odświeżonej Corolli składa się z silnika wysokoprężnego Turbo D-4D 1,4 oraz dwóch silników benzynowych: Dual VVT-i o pojemności 1,33 l oraz Valvematic o pojemności 1,6 l. Zmodyfikowano także konstrukcję zawieszenia i układu kierowniczego. Zmniejszono także hałas, drgania w kabinie pasażerskiej. Ceny rozpoczynają się od 67,4 tys. zł.