Opel po raz kolejny celuje w rodziny. Już zapowiada na październik premierę odświeżonej zafiry, jednocześnie ogłaszając rozpoczęcie zbierania zamówień na nowy model.
Zafira od lat ma opinię solidnego, praktycznego auta rodzinnego. Po kilku latach Opel musiał odświeżyć wizerunek tego modelu, idąc w kierunku astry. Zmianom poddano przede wszystkim przednią część nadwozia. Pasa przedni z dominującymi reflektorami podkreślają bardziej sportową charakter vana.
Nowa stylistyka kokpitu daje kierowcy i pasażerowi na przednim siedzeniu optymalną widoczność w przód. Wszystkie istotne funkcje, takie jak wyświetlacz czy przełączniki kontrolne, zostały umieszczone wygodnie w zasięgu kierowcy. Poprzednio wyświetlacz systemu multimedialnego znajdował się nad panelem centralnym. W kokpicie nowej zafiry zastąpiono go ekranem dotykowym, który umieszczono wyżej, w centralnej części. Jednocześnie projektantom udało się zmniejszyć liczbę przycisków i przełączników w kokpicie. Nowa zafira została wyposażona przez firmę Opel w dwa systemy multimedialne IntelliLink, oba z siedmiocalowym kolorowym ekranem dotykowym.
Zafirę łatwo można przekształcić w mały samochód dostawczy. W konfiguracji pięciomiejscowej minimalna pojemność bagażnika wynosi 710 litrów. Tę objętość można zwiększyć do 1860 litrów, składając drugi rząd foteli.
Nowa zafira będzie jedynym w swojej klasie samochodem, oferującym całe spektrum jednostek napędowych. Opcje do wyboru to benzyna, olej napędowy, propan-butan (LPG) i sprężony gaz ziemny (CNG) o mocy od 120 KM do 200 KM. Cennik nowej zafiry rozpoczyna się od kwoty 79,95 tys. zł.