Ten pojazd jest dla koneserów. Ma wszystkie cechy rasowego hot hatcha. Nazywa się clio R.S. Na drugie imię ma 200 lub 220 KM.
W historii Renault aż roi się od doskonałych hot hatchy. Tę sagę kontynuuje clio R.S. Nowy renault występuje w wersji 200 EDC i Trophy. Pierwszy ma moc 200 KM, drugi 220 KM. Ten model zadebiutował w jedynym słusznym miejscu, podczas ostatniego Grand Prix Monako. Znak firmowy „R.S.” (Renault Sport) widnieje pod logo marki z przodu, na felgach oraz z tyłu samochodu. A to zobowiązuje.
Nowe R.S. jest dostępne z dwoma silnikami benzynowymi o mocy 200 lub 220 KM w wersji Trophy, współpracującymi z 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią EDC. Jako jedyny w tym segmencie oferuje trzy rodzaje zawieszenia, pozwalającymi na dostosowanie R.S. do potrzeb kierowcy. Do wyboru jest zawieszenie Sport z kołami w rozmiarze 17 lub 18 cali – uniwersalne i dostosowane do codziennej jazdy. Zawieszenie utwardzone Cup z kołami 18-calowymi jest kompromisem między zachowaniem samochodu na drodze i na torze wyścigowym. I ostatnie, Trophy, z kołami 18-calowymi, przeznaczone zdecydowanie do jazdy wyczynowej, obniżone o 20 mm z przodu i 10 mm z tyłu.
Kolejnym rozwiązaniem jest wyjątkowy układ wydechowy opracowany przez specjalistyczną firmę Akrapovič, dostępny seryjnie dla clio R.S. Trophy. Ten unikalny w segmencie wydech nadaje silnikowi natychmiast rozpoznawalny i niepowtarzalny dźwięk, ale też wpływa na bardziej dynamiczne wchodzenie na wysokie obroty. Silnik o mocy 200 KM jest dostępny w wersji samochodu z zawieszeniem Sport i Cup.
Moc 220 KM jest oferowana z zawieszeniem Trophy. Wersja Trophy 220 KM przyspiesz od 0 do 100 km/h w czasie 6,6 s, pokonanie 400 m (ze startu zatrzymanego) zajmuje jej tylko 14,5 s. Prędkość maksymalna wynosi 235 km/h.