Salon samochodowy Frankfurt 1995 był miejscem debiutu nowej nazwy w gamie samochodów Nissan w Europie – almera.
Model almera na rynku wtórnym jest dostępny w wersji hatchback trzydrzwiowej i pięciodrzwiowej, jak też w wersji czterodrzwiowego sedana. Występuje w trzech wersjach wyposażenia: luksusowe i dwóch sportowych. Każda z nich posiada kilka poziomów kompletacji: LX, GX, SLX, S (oprócz czterodrzwiowej) oraz SR.
Gama silników przedstawia się następująco: dwa elastyczne, l6-zaworowe silniki benzynowe o pojemnościach 1,4 oraz 1,6 litra z wielopunktowym układem wtrysku paliwa i małej zawartości substancji szkodliwych w spalinach. Są one dostępne w połączeniu z pięciobiegową ręcznie sterowaną skrzynią biegów. Ulepszoną czterobiegową automatyczną skrzynię biegów można spotkać w zestawieniu z silnikiem o pojemności 1,6 litra. Wersje LX i S są spotykane wyłącznie z silnikiem 1,4, zaś wersja SR tylko z silnikiem 1,6; wersje GX i SLX mogą być wyposażone w dowolny silnik, włączając w to 2-litrowy, wysokoprężny (rzadkość na naszym rynku). Silnik 1,4 l został zaprojektowany specjalnie z myślą o rynku europejskim.
Wszystkie wersje modelu almera łączą w sobie przyjemność kierowania i funkcjonalność. Cechują się one przodującymi w swej klasie statecznością i kierowalnością, połączonymi z wysokim poziomem komfortu jazdy, co uzyskano dzięki zastosowaniu jako tylnego zawieszenia przestrzennie prowadzonej belki skrętnej, użytej po raz pierwszy w luksusowym modelu nissana maxima QX. Oprócz uzyskania wspaniałych właściwości jezdnych, to zwarte zawieszenie tylne w połączeniu z dużym rozstawem osi, pozwoliło uzyskać wyjątkowo przestronne wnętrze jak na tę klasę pojazdów – szczególnie, jeśli chodzi o miejsce na siedzeniach tylnych w okolicach głowy, barków i kolan, a także obszerną przestrzeń bagażową.
Nie polecamy indywidualnie sprawdzać stanu technicznego upatrzonej almery. W autoryzowanym serwisie za niewielką opłatą mechanik dokona szczegółowej analizy stanu technicznego upatrzonego egzemplarza.
Gdzie warto zajrzeć przed kupnem używanego samochodu
Silnik: Bez zarzutu. Rutynowa kontrola powinna wystarczyć.
Podwozie: Almera przejęła wszystkie najlepsze cechy zwieszenia sunny. Z tym elementem nie powinno być kłopotów. Kontrolnie jednak polecamy wykonanie badania wzrokowego i komputerowego.
Mocne strony almery model 1995
• Tylne zawieszenie w postaci przestrzennie prowadzonej belki skrętnej we wszystkich wersjach.
•Wszystkie silniki benzynowe z 16 zaworami i wielopunktowym wtryskiem paliwa.
• Poduszka powietrzna kierowcy jako wyposażenie standardowe dla wszystkich wersji; poduszka pasażera jako opcja.
• We wszystkich wersjach belki wzmacniające w drzwiach zabezpieczają przed skutkami zderzeń bocznych.
• Wszystkie wersje są dostępne z tylnymi pasami bezpieczeństwa typu ALR/ELR, mogącymi stanowić zabezpieczenie także dla dzieci, a pasy przednie – z regulacją wysokości i napinaniem wstępnym.
•Wszystkie wersje wyposażone w filtr powietrza kierowanego do wnętrza pojazdu.