Toyota Motor Corporation poinformowała o skonstruowaniu pojazdu zasilanego ogniwami paliwowymi,
Podstawowym elementem systemu ogniw paliwowych Toyoty jest zespół elektrod membranowych (Membrane Electrode Assembly, MEA), przy którym inżynierowie musieli rozwiązać problem wytwarzanej podczas działania ogniwa wody, która w niskich temperaturach przeszkadza w wytwarzaniu prądu przez MEA.
Przeprowadzono szereg badań (m.in. wewnętrzne testy wizualizacyjne), które pozwoliły określić zachowanie i ilość wody wytwarzanej w ogniwie, co z kolei umożliwiło inżynierom optymalizację konstrukcji MEA w celu poprawienia możliwości uruchamiania pojazdu w niskich temperaturach. Dzięki temu TOYOTA FCHV-adv może zostać uruchomiona i poprawnie pracować w zimnym klimacie, przy temperaturach nawet do -30 stopni Celsjusza.
Konstruktorom udało się również zmniejszyć zużycie paliwa o 25 proc. dzięki zwiększeniu wydajności zespołu ogniw paliwowych, usprawnieniu mechanizmu hamowania regeneracyjnego i zmniejszeniu zużycia energii przez układy pomocnicze.
Kolejne modyfikacje objęły wyposażenie ogniwa paliwowego w czujnik degradacji katalizatora elektrod i zwiększenie jego trwałości. Ponadto wyposażenie pojazdu w opracowane przez TMC wysokociśnieniowe (70 MPa) zbiorniki wodoru zwiększyło zasięg samochodu do około 830 km*2 po jednym tankowaniu - to wynik ponad dwukrotnie lepszy, niż w poprzedzającej TOYOTA FCHV-adv konstrukcji, TOYOTA FCHV.
Toyota FCHV-adv zostanie udostępniona jako samochód do jazd próbnych podczas imprezy Environmental Showcase w International Media Center w czasie szczytu Hokkaido Toyako Summit w dniach 7-9 lipca br.