Włącz system PLA (asystent parkowania), zdejmij rączki z kierownicy i uważaj tylko, aby na czas zahamować.
Tym razem na testy nowej superb wybraliśmy się do Danii. Podczas testów pokonywaliśmy Storebæltsbroen - most przez Wielki Bełt. Łączy on największą duńską wyspę Zelandię z wyspą Fonią. Jest to najdłuższy most wiszący w Europie i drugi, co do długości, most wiszący na świecie.
Co łączy nową superb i piękny most? - Unikatowa stylistyka i nowoczesne rozwiązania - odpowiada krótko Sebestian Szczęsny ze Škody Auto Polska.
Duże auta, a takim jest superb, mają zawsze jeden problem: zachowanie proporcji pomiędzy poszczególnymi elementami nadwozia. Czesi sprytnie z tego wybrnęli, zabudowując silnik poprzecznie. W ten sposób uzyskano proporcjonalnie długą maskę, przy zachowaniu olbrzymiej przestrzeni dla pasażerów, kończąc na masywnym tyle, zgrabnie połączonym przez opadająca linię nadwozia.
Nowa ąkoda superb ma 4838 mm długości, 1817 mm szerokości oraz 1462 mm wysokości. Przestrzeń na kolana pasażerów tylnej kanapy została zwiększona o 19 mm i wynosi 157 mm. Ilość miejsca wewnątrz nowej superb jest sporo większa niż w aucie poprzedniej generacji. Praktycznie nie ma drugiego auta na rynku o tych wymiarach, które oferowałoby tak dużą ilość miejsca dla pasażerów. W tej kategorii superb jest mistrzem w swojej klasie, zarówno z przodu, jak i z tyłu.
Bardzo nowoczesna, modułowa konstrukcja płyty podłogowej jest odczuwalna w prowadzeniu auta. Superb doskonale wybiera nierówności i niemal perfekcyjnie trzyma się drogi. Auto mimo swych dużych rozmiarów prowadzi się niezwykle precyzyjnie. Nierówne powierzchnie dróg są znakomicie amortyzowane.
Kołysanie pojazdu jest niemal zupełnie wyeliminowane, a nowe elektromechaniczne wspomaganie gwarantuje większą dynamikę jazdy. W wyniku licznych innowacji akustycznych, nowa superb jest jednym z najcichszych samochodów w swojej klasie.
Przestronny bagażnik ma 565 litrów pojemności, a po złożeniu oparcia tylnej kanapy jego wielkość wzrasta do 1 670 litrów.
I na koniec coś, co, chyba najbardziej ucieszy panie. Koniec kłopotów z parkowaniem tyłem, wzdłuż krawężnika. Jeśli parkowanie pomiędzy ustawionymi jeden za drugim autami stanowi problem, wystarczy nacisnąć odpowiedni przycisk, a system wspomagania parkowania (PLA) automatycznie oceni, czy odległość pomiędzy zaparkowanymi pojazdami jest wystarczająca. Następnie należy postępować zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na centralnym wyświetlaczu zestawu wskaźników.